Jahtari Records
Jahtari Records 2015.
29. Svibanj 2015

Roger Robinson - "Dis Side Ah Town"

Iz dima i plamena.
Na početku svake dobre priče stoji tragedija, pa tako i ove, koja je dokaz da se povijest ne mora uvijek nužno ponavljati kao farsa. Inicijalni događaj, koji će dovesti do snimanja ovog albuma, su veliki londonski neredi iz 2011. godine. Roger Robinson iz King Midas Sound Systema, baš kao i njegov prethodnik Linton Kwesi Johnson prije nekih tridesetak godina, ponukan socijalnom nepravdom, rasizmom i besperspektivnošću, stupa u pomalo već zaboravljenu tradiciju velikih dub pjesnika kao što je prije navedeni, ali i kao što su bili Prince Far I, Mutabaruka i slični. Stihovi rođeni iz dima i plamena uličnih nereda, iz žudnji i potreba stanovnika londonskog Brixtona, proširuju se poput stihije na cjelokupnu kritiku društva i sistema, koji se isto tako mogu prenijeti na bilo koji grad ili državu na Zapadu. Pri tome se Robinson ispostavlja kao vrstan pjesnik, s jakom porukom i snažnim prodornim glasom na tragu prije spomenutog Prince Far I. U ukupno deset pjesama, Robinson precizno opisuje stanje svijesti i okolnosti, tu đavolsku dinamiku bijesa, beznađa i revolta, koji su doveli do rečenih nereda. I koji mogu svaki tren ponovno buknuti, budući da se od tada malo ili ništa bitno nije promijenilo ka boljem. Na realizaciji albuma je se udružio s najmanje očekivanim kandidatom, njemačkim producentom Disrupt, koji je putem svog labela Jahtari više poznat po svojim digitalnim 8-bit produkcijama. Iako je ovaj Nijemac otpočeo kao tisuće drugih tobožnjih laptop-producenata, on je evoluirao u nekog tko svoju muzičku opremu sklapa i pravi sam, kombinirajući old-school samplove i vlastito izrađene delay uređaje, pa čak, kao u slučaju ovog albuma, diktafone i PC-mikrofone. Rezultat je u pravilu unikatan sound koji se ne može čuti nigdje drugo. Istovremeno futurističan i vintage u konfiguraciji. U ovu svrhu, do uporabe su došle snimke pravih instrumenata. Pored Disruptovih "brendiranih" zvučnih efekata i glomaznih bas linija, glavnu riječ vode "pravi" bubnjevi, gitara, synth i sintetični duhači. Disrupt radi s dosta sonične dub magije, gdje u pozadini krčkaju razni zvučni efekti i sulude reverb/delay ekstravagancije. "Dis Side Ah Town" je album koji na veličanstven način nastavlja prekinutu tradiciju dub poetry žanra. Rođen ne iz trenutnog oportunizma ili bez nekog većeg razloga, već je album koji ima svoju svrhu i opravdanje u realnosti i zapravo je puka potreba.