Sugar Cane Records
Sugar Cane Records 2016.
13. Rujan 2016

Raphael - "Reggae Survival"

Nećeš upoznati ništa novo na Raphaelovom novom albumu, ali će ti odlično prijati
Ne bi bilo prenategnuto početi razmišljati o ovom mladom Talijanu kao mogućem nasljedniku Alborosiea. Vlastita biografija Raphaelu tu ide na ruku. Rođen u Savoni od nigerijskog oca i majke Talijanke, njegova povezanost s Afrikom i tim kulturnim naslijeđem mu je tako rekući položena u kolijevku.

Njegovi ideološki uzori su, među ostalim, enfant terrible afričke glazbe Fela Kuti i nesvakidašnji urugvajski predsjednik Jose Mujica, što izlaže u samplovima njihovih govora između skladbi. Također je kao Alborosie u svom glazbenom stasanju potražio Jamajku, gdje je u prestižnom Tuff Gong studiju snimio svoj prethodni album "To the Foundations". Tako je vjerojatno došao u kontakt sa slavnim Triston Palmerom, s kojim je za novi album snimio sjajnu "Joka Soundbwoy", suvremenu obradu njegova velikog hita "Joker Smoker" iz osamdesetih. A također se priča da mu je ovaj nadgledao i snimanje ovog novog albuma, koji je dijelom nastao na Jamajci, a dijelom u Sjedinjenim Državama i Italiji u zajedničkoj produkciji Raphaela i Amerikanca Don Sugar. Možda je upravo to jedan od razloga zašto "Reggae Survival" kao album obiluje s pregršt pitkih i ugodnih skladbi.

No, Raphaelova jamajkanska veza seže još dublje. Snimanju puhačkih dionica je upravljao slavni jamajkanski saksofonist Dean Fraser, što već govori samo za sebe. Raphaelov blago hrapavi ali i melodiozni vokal zvuči kao Alborosiejeva nabrijana inačica. I svakako ne tako umorno kao ovaj u svojem posljednjem albumu. U "Reggae Survival" Raphael se profilira kao pravi i sazreli reggae izvođač, koji ima njuha za dobre skladbe koje lako ulaze u uho. Njegov modern roots pristup ima dovoljno svježine i energije da prekrije neke generičke i tipične elemente u lirici, tematici i skladanju, koji su se i previše ugnijezdili u popularnom reggae diskurzu. Tako da nećeš upoznati ništa novo na Raphaelovom novom albumu, ali će ti odlično prijati.