Universal Egg
Universal Egg 2016.
9. Rujan 2016

Zion Train - "Versions"

Živio remiks!
Svrha vlaka je da nekamo ide, vodi, da prevozi ljude, stvari, pa čak i ideje. Prvi sound sistem Neil Percha, kojega je osnovao još za vrijeme studentskih dana, je se zvao jednostavno Train. Bilo je to negdje na prijelazu osamdesetih u devedesete i dub je tada iz ilegale izlazio na otvorenu englesku scenu. Neki ljudi su sišli s Perchovog vlaka, neki novi pridošli, a sound sistem je promijenio ime u Zion Train, da bi bolje oslikavalo glazbu koju su radili. Nastavak priče je povijest i Zion Train je postalo jedno od najpoznatijih imena engleskog duba, sve do danas. U međuvremenu su Neil Perch i njegov Zion Train postali globalni plejeri.

Destinacije "vlaka za Zion" su postajale sve udaljenije. Prošle godine su, usporedno s objavom albuma "Land of the Blind", odradili svoju petu po redu japansku turneju, drugu u Australiji, a po prvi put su obišli i Kinu. I vjerojatno zato što sve tako dobro ide, svjesni svojega položaja i ugleda na dub sceni, po treći put su pozvali druge da obrade njihove materijale.

Dakle, novo izdanje jednostavnog naslova "Versions" je treći po redu remiks album Zion Traina. Na njemu je se okupila aktualna međunarodna elita duba. Svaki od njih sa svojim vlastitim i unikatnim pristupom. Počevši od Vibronicsa i Radikal Guru, preko Dubmatixa i Early Worm, do Numa Crew i Illbilly Itech. Na popisu su također Krak in Dub i Jinx in Dub, te Dub FX kao i nekolicina drugih.

Shodno tome su i stilovi ovih remiksa brojni i međusobno različiti. Snažni steppersi, energični drum'n'bass, čak i rocksteady (Illbilly Itech) i nyabinghi (Vibornics) uplivi su, među ostalima, ovdje zastupljeni. To sve garnirano vrhunskim umijećem verziranja i remiksa, koje trake od Zion Traina prikazuju u novom i vrlo zanimljivom svjetlu. Pri tome odabir traka, koje su remiksirane, nije ograničen na neki određeni album Zion Traina, ali je jedan upadljiv broj njih uzet s albuma "State of the Mind" iz 2011. godine na kojemu su sudjelovali Brinsley Forde (Aswad), Dubadadda i Jazzmin Tutum. Također se naslovi poput "Money", "Raise a Voice", "No ID" i "Share the Flame" pojavljuju u više navrata, ali s potpuno drukčijim remiksima.

Na ovom mjestu se mora istaći da su i neke od ovih traka, poput "Money" i "Children Of the Rainbow" već od strane Zion Traina svojevremeno obrađene, a čiji originali potječu od Horace Andyja i Aswada (Brinsley Forde). Tako da u ovim slučajevima imamo, tako rekući, remikse remiksa. A onda nije nikakvo čudo što tu možeš naletjeti i na samplove Burning Speara ili filma Matrix. U skladu s motom Neila Percha, da je dub glazba glazba slobode, u što spada i slobodno rukovanje s originalima i obradama, a sve u svrhu stvaranja nečega novog, novi remiks album Zion Traina je svojevrsna manifestacija te slobodarske ideje duba.