Echo Beach
Echo Beach 2017.
24. Rujan 2017

Lee Scratch Perry and Subatomic Sound System - "Super Ape Returns to Conquer"

Povratak King Konga

Kakvog smisla ima vlastiti album od prije četrdeset godina ponovno snimiti? Ne puno, izuzev ako niste Lee "Scratch" Perry, od kojega je ama baš sve moguće očekivati. S albumom "Super Ape" iz 1976., koji je obuhvaćao dub verzije njegovih do tada najuspješnijih produkcija kao što su "Chase the Devil" i "War Inna Babylon" Maxa Romea ili "When Jah Come" Devona Ironsa, Perry je izumio jedan od svojih mnogih pseudonima, koje će preuzimati tijekom narednih desetljeća (Ganja Man, Pipecock Jakxon, The Upsetter, Jah Lion). Super Ape je pak bio Perryjeva rana inkarnacija producenta, koji je se prometnuo u prvi plan, baš kao što je u svojim miksevima bubnjeve i bas postavio u prve redove, udarajući tako fundamente za nešto što će kasnije postati poznato kao dub. Ono što se danas čini sasvim normalnim je polovinom sedamdesetih bila prava revolucija koja je, ne samo u reggaeu i dubu, ostavila traga i formirala današnje poimanje ritma i glazbe općenito - naročito elektronske. Ali kako stoje stvari s ovom novom preradom "Super Ape Returns to Conquer"? Iako je Perry posađen u centar ovog izdanja, iza njega zapravo stoji njujorški producent John Emch, osnivač Subatomic Sound Systema s kojim Perry surađuje i nastupa još od 2001. godine. Emch je na neki način, tko zna koji i kako, uspio reproducirati izvorni teški, divlji i analogni zvuk Perryjevog kultnog Black Ark studija, te je iste trake produkcijski aktualizirao na današnje standarde. To znači da su sada basevi još masivniji i teži, ritmika još dinamičnija i sve je još pustolovnije i ekscentričnije nego u izvornom albumu. Prvi pokušaj katapultiranja Perryja u dvadeset i prvo stoljeće je bila suradnja ove dvojice u "Black Ark Vampires", gdje je Emch klasične Perryjeve produkcije nadogradio s dubstep basevima i hip hop ritmikom. Međutim, i rečena kolaboracija se doima tanko u usporedbi s ovim albumom na kojemu su gostovali "stvarni" glazbenici, među kojima i originalni Black Ark perkusionist Larry Mc Donald. Psihodelične puhačke fanfare, egzotične flaute i britke funky gitare su još filigranije nego u originala. Uz poznate Perryjeve vokalne ekshibicije na albumu su zastupljeni Ari Up iz grupe The Slits, Jahdan Blakkamoore i Screechy Dan. Svedeno ispod crte i koliko god ovo zvučalo skandalozno i bez poštovanja - novi, nabrijani Super Ape je snažniji i moćniji od originala!