Lustre Kings Productions
Lustre Kings Productions 2015.
2. Srpanj 2015

Jahdan Blakkamoore - "Order of Distinction"

O američkom velegradu i jamajkanskom getu

Life is not an easy ride - remizira svoje dosadašnje iskustvo na svom trećem albumu ovaj u Gvajani rođeni i u njujorškom Brooklynu nastanjeni pjevač i muzičar. Lagana vožnja nije ni njegov novi album pod udarnim naslovom "Order of Distinction". Naime, čitav niz raznih producenata i gostiju na mikrofonu je se izredao u ovih ukupno četrnaest pjesama. Puno pažnje i osjećaja za detalje je potrebno da bi se kako treba prošlo i uživalo kroz skoro sat vremena kompletnog trajanja albuma.

Ali jedna nit što na neki način sve povezuje je sveprisutni spoj karipsko jamajkanske i američke urbane geto kulture. Iako je već preko dvadeset godina prisutan na sceni, kako reggae tako i hip hopu, Jahdan Blakkamoore je se ipak uspio prištekati na svježu vibru betonske džungle, a njegov novi album je moderan koliko to reggae može trenutno biti bez da izgubi svoju vezu s korijenima. No, vjerojatno mu to ne bi pošlo za rukom da nije imao pomoć trendovskih producenata kao što su Lustre Kings i Zion-I Kings, koji potpisuju većinu snimljenog materijala. Za bolju predodžbu, navedeni su se istakli suradnjama s grupom Midnite, Pressure i sličnim.

Znači u pitanju je vrlo moderni način roots reggaea, koji je u skladu s tekućim dešavanjima na drugim, srodnim scenama. Ali i sudjelovanje znamenitih imena iz electro i dancehall domene (Nate Mars i Dre Skull) je polučilo veliku različitost albuma. Pri tome je i sam Jahdan Blakkamoore obogaćen iskustvom suradnji s Major Lazer, Matisyahu, Snoop Dogg i drugim.

Sve je to našlo svoj odraz i mjesto na "Order of Distinction" - dok u ponekim pjesmama dominiraju fini roots reggae aranžmani ("Smood Blakk Skin"), u drugima je to inovativna kombinacija koja se napaja iz brojnih struja bas muzike. Bilo da se radi o tvrdom dancehall/ragga izričaju kao u "Ready Mi Gone" ili putenoj electro baladi "Faith" - njegov novi album je sve drugo samo ne ispao iz vremena i prostora. Pri tome se može otkriti i poneki istinski zgoditak kao što je modernizirana inačica tipičnih Henry 'Juno' Lawes dancehall-produkcija iz osamdesetih u vratolomno izmiksanoj "Ting Tun Up" ili kao što je sjajna ganja-himna "Queen of the Forest".

Nadograđen s atmosferičnim dub efektima i začinjen brojnim gostima poput Kabaka Pyramid, Lutan Fyah, Pressure i drugim, u "Order of Distinction" Jahdan Blakkamoore je zaokružio otprilike sve najbitnije stvari koje trenutno prožimaju reggae i sporedne struje. Mjestimice to sve ispada plitko i nedorečeno, ali na puno mjesta također inteligentno i zanimljivo. Jahdan je ovdje isporučio tek početnu skicu, a na drugima koji slijede je da nastave s eksperimentom.