Baco Records, Cumbancha
Baco Records, Cumbancha 2022.
27. Lipanj 2022

Havana Meets Kingston Part 2 - treba vam ljetni soundtrack?

Novi spoj Jamajke i Kube
Kuba i Jamajka povezane su poviješću koja je ostavila neizbrisiv trag u razvoju njihovih kultura. Iako su povezane zajedničkim afričkim korijenima i kolonijalnom poviješću, glazba Kube i Jamajke putovala je različitim stazama. No producent i glazbenik iz Melbournea Jake Savona već se zaljubio u glazbu Jamajke, izdavši niz uspješnih reggae i dub albuma pod svojim umjetničkim imenom Mista Savona. Na kraju je otkrio kubansku glazbu, a 2015. je dobio potporu od Australian Councila koje je financiralo ambiciozni projekt Havana Meets Kingston. Kao i u prvom izdanju Havana meets Kingston je zanimljiva kombinacija reggaea, rocksteadya, ragge i nezamijenjivih i neodoljivih kubanskih stilova poput salse, timbe i sona. A Mista Savona dao si je truda spojiti mlade vokale i veterane žanra u ovom jedinstvenom projektu.

Recenzija: Mista Savona Presents - "Havana Meets Kingston"

Album je sniman u jamajkanskom Tuff Gong i kubanskom Egrem studiju, a dok slušate ovo izdanje od 15 pjesama, misli vas vode na karipska otočja, a zvuk jasno ocrtava povijesne glazbene profile koji su donijeli svijetu temelje za razvoj raznovrsnih glazbenih smjerova. Album je najavio fantastični singl “The Human Chain” na kojem je gostovao legendarni Clinton Fearon, ali je čast otvaranja albuma pripala pjesmi  “The Fire From Africa”  u kojoj se tako dobro isprepliću Micah Shemaiah, PuchoMan, The Gideon i Anyilena. A kako se poštuje tradicijska glazba možda je najbolje iskazano u “Lo Que Quieres” s Barbarito Torresom i Rolandom Lunom, a Micah Shemaiah ponovno poentira u “Destiny”. Ovo šareno i životopisno izdanje zaključuje još jedna legenda reggae glazbe Prince Alla koji je svoje vokalne snage udružio s gitarskim virtuozom Earl "Chinna" Smithom. Na albumu su radili i kvartet jamajčanskih legendi koji uključuje Sly & Robbiea, gitarista Winston “Bopee” Bowena (poznat po svom radu s Dennisom Brownom) i perkusionista Studija One Bong Hermana što je doprinijelo višoj razini produkcijske kvalitete.

Stigli su vrući ljetni dani, a Havana meets Kingston part 2 kao stvoren je za plaže, chillanje u hladovini i laganim popodnevnim druženjima. Nedvojbeno bolji nastavak od prvog dijela trebao bi pronaći svoju publiku koja će udahnuti čaroliju koju stvaraju ovi iskustvom bogati glazbenici pod vodstvom Mista Savone. Treba vam ljetni soundtrack? Imate ga.