×

Samostalno izdanje
Samostalno izdanje 2016.
31. Ožujak 2016

Dubioza Kolektiv - „Happy Machine“

Solidno izdanje Dubioze Kolektiv

Kakvo god mišljenje imali o Dubiozi Kolektiv, nikako ne možete poreći da nose titulu najuspješnijeg komercijalnog proizvoda iz reggae branše na Balkanu. Prije nekoliko mjeseci izašao je njihov EP „Happy Machine“ koji zapravo nije ponudio pretjerano ništa novo od onog što smo do sad čuli od Dubioze. Svakako su pohvalne suradnje s velikim svjetskim glazbenicima kao što su Manu Chao i Benji Webbe koji je poznatiji kao frontman Skindreda.

Isti ti glazbenici pridodali su tome da Dubioza kolektiv zvuči svježije i atraktivnije jer se unazad nekoliko godina njihov izračaj sveo na „prodavanje“ priprostog balkanskog izričaja. „Happy Machine“ otvara „Ali Equal“ na kojoj gostuje punjabi pjevač Bee2, a njegov vokal unio je dašak Bollywooda u Dubiozin zvuk, dok se u narednoj „No Escape (From Balkan)“ kreće prema žestokom ritmu u kojoj zaključuju da zapravo nikad ne možete iskorijeniti Balkan iz sebe. Da, no escape from Balkan. Robinhudovska „Free.mp3 (The Pirate Bay Song)“ glazbeno im nije ostvarenje karijere, no zato video jest. Produkciju spota potpisuje Fabrika iz Sarajeva, a s ovim videom postigli su to da alternativci koji su se „odrekli“ Dubioze dijele ovaj video po društvenim mrežama. Gostovanje Manu Chaoa na „Red Carpetu“ pridonosi im bildanju vlastite karijere, a ova pjesma je ujedno i lirički najkvalitetnija (...“People once again will show their rage, but this time only on a Facebook page. This is so wrong on so many levels, new time needs new kind of rebels“). Gore spomenuti Benji gostuje na „Riot Fire“, a pjesma zvuči kao da je zapravo izašla iz Skindred tvornice no s balkanskim puhačkim elementima.

Mogu zaključiti da je „Happy Machine“ iznio dobre uratke koje uključuju suradnje s drugim izvođačima, no njihove samostalne pjesme poput „One More Time“ s nepotrebnim dubstep dijelovima definitivno padaju u drugi plan tj. bolje da ih nije ni bio na EP-u.

Dubioza kolektiv već davno je stvorila brend od sebe, a samim time nose epitet „prodanih duša“. Mislim da oni nisu prodane duše, već su samo uspjeli unovčiti svoj rad. Na našem teritoriju nemamo baš bendova ovakvog profila koji rasprodaju sportske dvorane, a itekako je bitno da ovakvi sastavi dođu do šire mase jer će se u toj masi sigurno naći pojedinici koji će krenuti u dublje istraživanje reggae glazbe.

A tko s razvijenom sviješću o glazbi želi doma slušati lakonotne poskočice ukalupljene u slogan „Fuck Goverment“, neka mu je sretno s „Happy Machine“. "Happy Machine" dostupan je za besplatno preuzimanje preko Dubioza.org.