Boomarm Nation
Boomarm Nation 2015.
6. Srpanj 2015

Seekersinternational - "HER.IMPERIAL.MAJESTY"

Za Njeno Carsko Veličanstvo
U naslovu svog novog, trećeg po redu albuma, Seekersinternational su perfidno i lako za previdjeti, provukli jednu malu ali značajnu revoluciju u Rasta žargonu: HER.IMPERIAL.MAJESTY. Dakle, ne "his" već "her". Titulu koja je do sada bila rezervirana isključivo za posljednjeg etiopijskog vladara Haile Selasija, na koga Raste gledaju kao na Mesiju, su tako rekući feminizirali i lingvistički izjednačili muške i ženske spolove u Rasta kanonu. Budući da je Rastafarijanizam još uvijek pretežno muška domena u smislu autoriteta, ovakav hrabri korak nije bez značaja ili mogućih (pozitivnih) posljedica.

Ali ako se pogledaju njihovi raniji radovi, hrabrost je bila i ostala važna karakterna crta ovih Filipinaca, koji trenutno borave u Richmondu i objavljuju u sklopu Boomarm Nation Labela iz Portlanda. Prve tragove njihovog današnjeg stila treba potražiti u sound sistem kulturi osamdesetih i devedesetih. Tu se i danas osjećaju kao kod kuće, ali je u međuvremenu njihov zvuk poprimio tolike eksperimentalne crte, da oznaka "sound sistem" za njih ima tek neko deklarativno značenje. Da, to je još uvijek plesna muzika, ali krajnje apstrahirana sa svim svojim fragmentiranim ritmovima, beskrajnim loopovima i lucidnim samplovima.

I kao da to nije dosta, oni se i konstantno mijenjaju u svakom novom izdanju. Dok je recimo u njihovom prvom dugosvirajućem albumu "The Call from Below" naglasak prije svega bio na istraživanju raznih ritmičkih kombinacija, gdje su slušatelja doslovce zasuli hrpom najluđih beatova, ovdje su pažnju posvetili ne toliko samom ritmu, koliko ekshibiciji analognih synthova i snažnih sub bas linija, te ponovni pregršt cikličnih samplova i loopova u minimalistički aranžiranim repeticijama.

Za nekog tko ne zna što ga očekuje, Seekersinternational su mogu učiniti jednostavno kaotičnim i nerazumljivim, ali po srijedi je zapravo vrlo rafinirana akrobatika sa sound sistem i dub elementima. Zalazeći pri tome i u predjele ambienta, psychedelica i prije svega glitcha, što njihovim trakama daje (namjernu) estetiku pokvarene vrpce ili oštećene ploče.

Koliko god u nekim pogledima bili sonični pioniri, Seekersinternational su istovremeno i vrlo vintage - tako su ovaj album izdali u vinilnom formatu, a neka njihova izdanja su izašla i na kazeti kao što je "SKRS Reconsiders The Vampire's Curse", svojevrsni spin off od Scientistovog kultnog albuma "Rids the World of the Evil Curse of the Vampires". Sve u svemu, Seekersinternational nisu laka roba i svoj put najčešće nalaze do hardcore audiofila i onih zainteresiranih za nešto novo i neobično.