Boomarm Nation
Boomarm Nation 2017.
6. Veljača 2017

Boomarm Nation - "Family Album 2017"

Čitav svijet kao sound sistem

Novi "obiteljski" album, koje ovaj mali label iz Oregona izdaje svake godine, donosi ponovno obilje egzotičnih traka - njih ukupno dvadeset i dvije - u kojima su zastupljeni dobro poznati likovi iz Boomarm Nation kataloga poput Alžirca El Mahdy Juniora, koji svoju berbersku glazbu transformira u futurističnu, basom i poliritmijom natovarenu pustinjsku harmoniju ("Dari Fog Nakhla"). Ili kao što je Amerikanac Gulls aka Jesse Munro Johnson, koji "radi" s raznim južnoameričkim i afričkim obrascima kao što demonstrira u "Tune the System / Start Slow". Imamo tu i duo Alter Echo & E3, koji su eksperti kad je riječ o eksperimentiranju s modernom bas glazbom ("Muhajirun"). Ali se također na ovoj novoj kompilaciji pojavljuju neka nova imena poput zagrebačkih Bukra, koji debitiraju s jednom vrstom vrlo atmosferične i teatralne downtempo-industrial-noise kombinacije u "Fields". Pa ipak većina noviteta "Family Albuma" za 2017. godinu dolazi iz arapskog područja (ili se barem tako čini budući da je Boomarm Nation nažalost vrlo suzdržan uvezi informacija o svojim suradnicima). Kako god, lik po nazivu Saint Abdullah u "Mossadegh's Revenge for 52" isporučuje dinamičnu i basom futuriziranu, kaotičnu sufi-hipnozu. A jedan drugi, Aghali Ag Amoumine u "Takamba (Gulls Dub)" gustu i zadimljenu, sjevernoafričkim žičanim instrumentom i prodornim tribalnim bubnjevima orkestriranu kombinaciju u dub obradi spomenutog Gullsa. Pored toga imamo i više klasične, dub i reggae poteze kao u "Wicked City (When Jah Come)" od Marka Mooda, te eksperimentalne dancehall ekshibicije Elite Beata u obradi od Seekersinternational ("Budget Dancehall"). Sve u svemu i kao što se već može očekivati od svakog novog "Family Albuma" Boomarm Nationa, nova kompilacija donosi mnoštvo eksperimentalnih i zanimljivih traka, natopljenih mračnim, futurističnim strukturama u kojima se tradicionalni elementi miješaju s uplivima duba, hip hopa, noisea, industriala, downtempa i mnogih drugih, puno egzotičnijih stilova. Oni pozivaju na istraživanje i pri tome suptilno daju do znanja da, bez obzira koliko se neki stil ili utjecaj djelovao udaljeno i drukčije, da je to sve dio tebe i sve što je potrebno za tu spoznaju je dobra doza basa. To je svjetski sound sistem.