Roots Garden Records
Roots Garden Records 2015.
9. Srpanj 2015

Brother Culture - "All A We"

Sound sistem lekcija od jednog veterana scene
Ovaj dobri duh međunarodne, a posebno britanske sound sistem scene s upadljivom prazninom kod prednjih gornjih zuba (možda da može bolje držati džoint u ustima?) je stari i iskusni igrač, koji je još od osamdesetih aktivan. Nema s kim sve nije surađivao u posljednjih trideset godina - Dubmatix, Mungo's Hi Fi, Zion Train su samo neki od njih, a našao je se i na Prodigy albumu "Invaders Must Die" iz 2009. godine s pjesmom "Thunder".

Kako je vrijeme protjecalo i nove struje preplavljivale scenu, tako je se i Brother Culture usklađivao trendovima - od klasičnog UK duba osamdesetih, preko drum'n'bassa devedesetih i steppersa dvijetisućitih - bio je uvijek u toku aktualnih dešavanja, nastupajući posvuda i radeći s mnogim producentima.

U posljednje vrijeme to je Nick Manasseh, poznati britanski producent s kojim je snimio prošlogodišnju sound sistem himnu "Sound Killer". Vjerojatno skuživši da im zajednička suradnja u sklopu Roots Garden Recordsa dobro ide, Brother Culture i Manasseh nastavili su dalje i album "All A We" je konačni rezultat, koji uključujući spomenutu "Sound Killer" sadrži šest vokalnih i šest dub verzija u showcase stilu. Angažirana, kritička ali i s pozitivnim tonovima prožeta lirika od Brother Culture ovdje je našla idealnog pandana u liku Nicka Manasseh, koji to sve stapa u snažne MC sound sistem kombinacije i prateće dub verzije.

Nema tu puno okolišanja, sve su to tvrdokorne sound sistem trake - plesne, hipnotične, militantne u ritmovima i čvrstim bas linijama oboružane: album "All A We" je svojevrsno ljubavno pismo sound sistem kulturi. Tako u naslovnoj traci Brother Culture nabraja brojne države koje smatra dijelovima globalne dub obitelji, a među njih ubraja i Hrvatsku. On zasigurno zna o čemu govori, budući da je obišao uzduž i poprijeko svijet, šireći svoju poruku. A ona uključuje spiritualne Rastafari osvrte ("Selassie-Historical"), savjetodavne pozitivne vibracije ("Fear No Evil"), te neizostavne pozive na otpor Babilonu ("Competition"), kao i povijesne opservacije i romantizirane hvalospjeve Africi ("Land of Gold").

Prije spomenuti hit "Sound Killer" je sačuvan za kraj, navodeći u njemu sastojke potrebne za jednu dobru sound sistem feštu. U roku jednu školskog sata, koliko ukupno traje album, Brother Culture i Manasseh su održali lekciju iz dub i sound sistem gradiva bez ijednog slabijeg momenta.