29. Lipanj 2015

The Dubbstyle - "Simona" EP

Dub emancipacija Južne Amerike
Ovo što se sada vidi je konačni stadij njihove karijere otpočete prije pet godina, koja je evolvirala u današnju sliku dva DJ-a i koji su se pripisali raznim granama bas muzike. Na jednoj fotki, koja se nalazi u popratnom info materijalu njihovog novog EP-a, braća Salina iz argentinskog grada Mendoze poziraju s majmunskim maskama na licu, a jedan od njih uperio kažiprst ka nebu - alegorija na određene fundamentalističke prave majmune je nedvosmislena. Pri tome su ova simbolična mimikrija i pretvarana anonimnost sastavni dio njihova nastupa, a uživo nastupi su pravi element gdje se osjećaju najugodnije. Tako je koncipiran i čitav EP pod naslovom "Simona" s ukupno sedam traka: kao preslika onoga što se može kod njih čuti live.

Od trip hopa preko duba i dubstepa do reggaea, ova dvojica Argentinaca pod imenom The Dubbstyle su razradili vlastitu verziju zvuka, koji se crpi kako od klasičnog DJ performansa tako i iz komponente uživo sviranih instrumenata od strane gostujućih muzičara. Ovaj dvošpurni pristup ponajbolje je dočaran u završnoj "Bloodfire", verziji s njihovog istoimenog prvog EP-a, s prostranom melodijom nježnog trombona Enzo Furiassea. Kombinacija moderne bas eksploracije sa svim pratećim DJ tehnikalijama te instrumenata gitare, perkusija i duhača je ovdje vrlo zanimljiva, a u nju su uključeni i tradicionalni južnoamerički uplivi, kao što je primjerice melodija andske flaute ("The Others"), tribalne perkusije ("Trendub") i samplovi tipičnih indijanskih napjeva ("Evolucion"). Pored toga, The Dubbstyle žongliraju sa subsoničnim dubstep ekshibicijama ("Tiempo") i snažnim steppers ritmovima u uvodnoj "I Shot", ali i s puno 80's reggae riddima kao u naslovnoj "Simona".

Zagrabivši u vlastito kulturno naslijeđe, koje su stopili s modernim DJ pristupom, The Dubbstyle su isporučili čudnovatu kombinaciju raznih utjecaja, koja iskače iz trenutne uobičajene sheme. I ako radi ničega drugog, onda iz znatiželje ih vrijedi poslušati, budući da svoj novi EP nude za besplatno preuzimanje preko Dubophonic labela.