×

24. Listopad 2014

Officer Down – "Mau Mau"

Nove zarazne ska-reggae melodije

Riječki fušeri su se vratili s novim albumom, a snimanje i distribuciju proveli su (i još uvijek provode) oni sami. Da ne bi bilo da su sve sami odradili, u pomoć su im priskočili producent Matej Zec, koji je cjelokupni materijal snimio i miksao u GIS studiju, Kristijan Dundović kao dizajner omota albuma te gosti Manuel Lupen i nekadašnji član benda, Krešimir Kunda.

Za razliku od prošlog izdanja, ovoga puta zvuk je znatno mekši. Kažu iz benda i da je radiofoničniji, iako je i prošli album bio solidno izvođen na kvarnerskim radio postajama. No, mekše ne znači da su postali nekakva estrada, već da je nešto manje punka, više reggae i pop elemenata. Najveći krivac za to je, kažu, basist Petar Brković koji potpisuje većinu tekstova, ali je i na samu glazbu imao veliki utjecaj (iako se autorstvo pripisuje cijelom bendu). Upravo je tekstualni dio pjesama i napravio najveći korak naprijed.

No, da bi oni savršeno pristajali uz nove zarazne ska-reggae melodije pop prizvuka pobrinula se „nova“ pjevačica benda, Sandra Vagaja koja je u bend odlaskom simpatične Lorene donijela vrhunski, profesionalni vokal. Kao što je već spomenuto, glazba se nešto odmakla od punka ne bi li se priklonila reggaeu i popu te se stvorila zvučna slika koja relativno podsjeća na mješavinu Vikend-revolucije i Beetantonea. Moje je skromno mišljenje da ovaj zvuk ovom bendu više odgovara. Možda će za neke stare fanove biti premakani, ali siguran sam da će se priviknuti dok pristižu novi fanovi. Uostalom, ukoliko se Officeri udruže sa sve popularnijim Krešom i Kiselim Kišama na zajedničkoj turneji, plod suradnje mogla bi biti kvarnerska bura koja će za sobom pokupiti i raste i rudye i punkere. Zašto ne?

No, vratimo se mi albumu. Nasljednik albuma „Fušeri uzvraćaju udarac“ nudi nam lagane, pomalo ljetne, uvjetno rečeno (jer to tek trebaju postati) hitove „Odu buci“ i „Drugu s lijeva“. Obje pjesme svojim tekstom povezuju teme dobrog društva i ljubavi prema dobroj glazbi. I dok prva prekrasnim stihovima slavi povijest benda, druga je pjesma oda ljetnom druženju na klupici, uz gitaru, dok terasama zuje „klape u haos aranžmanu“. Napokon je tu i "Bubamara", pjesma nastala tek nekoliko mjeseci nakon izlaska prethodnog albuma te samim tim, uz obradu Ogledala s prvijenca, pjesma koja je sasvim sigurno najpoznatija publici Officer Downa. Nalaze se na albumu i dvije pjesme na engleskom jeziku, „Skanking Skank“ i „Where Did I See That“. Kad se sve zbroji, dobili smo osam vrlo dobrih novih pjesama i jednu obradu uratka s prvog albuma koji će se sigurno vrtiti u CD i mp3 playerima te na radio stanicama sljedećih nekoliko godina do izlaska svog, nadajmo se još boljeg, nasljednika.

Naslov albuma navodno je citat bubnjara Bojana Kremenovića koji je, eto, ovim izrazom odgovarao na razna pitanja, u raznim kontekstima ovim izrazom. Sam album svjetlo dana ugledao je na promociji koja se 12. rujna odvijala u riječkom Klubu (zbog kiše premještena s Trsatske gradine), a moguće ga je nabaviti u CD i mp3 formatu. Svakako poslušajte, jer prava promotivna turneja tek slijedi.

Poveznica za preuzimanje: www.dropbox.com/sh/sxymq6u2pci8zv0/AABrEqkL38jI4Zoi7hroSqKTa?dl=0

Tekst:   Tomislav Milićević