×

25. Svibanj 2011

Officer Down - "Fušeri Uzvraćaju Udarac"

Prvi album ska benda iz Rijeke

Officer Down je nakon dugo rada i svirki napokon zaključio jedan važan dio svoje povijesti konačno izdavši svoj album prvijenac. Budući da budno prate svjetske trendove te da su svjesni činjenice da kod nas prolazi samo prodaja nekih tamo Severina, Bižuterija i Huljića, odabrali su trenutno najefikasniji način promidžbe svega što nije zaprljano kaljužom tzv. mainstreama, internet i free download. Riječ je o 100% domaćem ska proizvodu vrijednom slušanja.

Album nosi naziv „Fušeri Uzvraćaju Udarac", što je u neku ruku prikladno budući da je izrada i snimanje istog trajala možda i predugo zbog raznih izmjena u konceptu pristupa pojedinim pjesmama uzrokovanih stalnim promjenama u sastavu banda. Međutim, pred sobom imamo vrhunski proizvod banda iz RiRock obitelji. Sastojci albuma su u potpunosti poznati fanovima ovog banda jer se radi o pjesmama koje smo imali priliku čuti nebrojeno puta na koncertima prije nego smo dobili priliku čuti prvi studijski uradak. Uz službeni ''Intro'' otvaranje albuma je pripalo i homoseksualnoj baladi za koju sam duboko uvjeren da nije riječ o homofobnom ispadu autora, već o kritici društva podložnom „trendovima". Slijedi je kritika stanja u današnjoj glazbenoj industriji i nostalgija za pravom, kvalitetnom glazbom u pjesmi „Rudy". „Piti i razbijat čaše postalo je nužno, MTV muzika stvara mi bore" jasna je i nedvojbena kritika danas općeprihvaćenoj i megapopularnoj „glazbi" dok se istovremeno rađa nada za povratak gotovo izumrlih roots skinheadsa u stihovima: „Ali ipak još ima nade, rootsi skinsi da se vrate, neću misliti da nema nikoga! Reggae i Ska, to smo ti i ja!". Nakon glazbene kritike slijede „Odraz u Ogledalu" i obrada klasika Specialsa „You're Wondering Now" u kojima do punog izražaja dolaze Lorenine vokalne sposobnosti da bi se potom Officeri ponovno vratili na ljubavne teme u pjesmi „Teraska". Uz veselu mješavinu ska i rocksteady glazbe vode nas prema kraju ove sretne ljubavne priče. Kako bi ostali vjerni svom receptu kritike društva i politike kroz poskočne i plesne ska melodije, Officeri nas vraćaju u surovu stvarnost politički angažiranim „Kapitalizmom" te oštrom društvenom kritikom „Brčićima"- inače jednim od većih hitova na njihovim live nastupima. Nakon kritike, opet veselje. Pjesma koja će vas uvjek natjerati na ples ili bar lagano lupkanje nogom u tom veselom ska ritmu i po mojem sudu najbolje ostvarenje Officera zove se „Preferencija". „Neznam zašto sada sviram ovaj ska, kad će moja ljubav ostat samo kvartovska. To nije moja degradacija, ti si moja preferencija" refren je dotične pjesme koji će vam svakako ostati u uhu i koji ćete pjevušiti u sebi dok šetate gradom ili pak na sav glas pod tušem. No, ako ste mislili da je to sve što vam Officer Down može ponuditi, garantiram vam da će sljedeća pjesma sa albuma postati himna mnogim društvima i ekipama tokom raznih pijančevanja i pretjerivanja u alkoholu. Ska-punk skladba „Pivo, Vino, Rakija" je jednostavno savršena za tu namjenu. Uz savršeno prikladan tekst i veselje koju joj je unio ska element tu je i savršena himničnost punka, a ritam savršeno pristaje uz natjecanja tko će više/brže. Još jedna ska-punk himna predzadnja je stavka ovog albuma. Riječ je o pjesmi „A.C.A.B." (punog naziva „Auto Club Aus Berlin"), a sam naslov govori sve o pjesmi. Naravno, kakvi bi to kvarnerski feštari bili kada ne bi u svoj album prvijenac, kao i u svaki koncert uvrstili jednu domaću veselicu?! U slučaju ovog banda ta pjesma je legendarna i megapopularna „Va  Permani ću Poć", ovoga puta u ska-punk kompoziciji i predodređena za feštarsko zatvaranje albuma.

Pred nama je vrhunski domaći ska proizvod. Debitantski album Officer Downa dijeli iste epitete kao i njihovi koncerti: veseo, razigran, povremeno kritičan ali prije svega to je mozaik uspješnog dugogodišnjeg rada banda. Za kraj, napomenimo još jednom da je album dostupan svima za recesijskih 0kn na linku

Tekst:   Tomislav Milićević