Donsome Records
Donsome Records 2023.
5. Listopad 2023

Marcia Griffiths - "Golden" - 60 godina na čelu reggae glazbe

17. album reggae kraljice Marcie Griffiths
Što očekivati od žene koja je već 60 godina na čelu reggae glazbe? Kada sam vidjela da izlazi album Marcie Griffiths, pitala sam se može li nas ponovno i ispočetka oboružati svojim glasom. Ispostavilo se da može, Marcia je svoj 17. studijski album  "Golden" iznjedrila uz pomoć mnoštva producenata i drugih artista kako bi iznova potvrdila svoju poziciju neprikosnovene prvakinje. Nakon albuma  "Timeless" iz 2019. godine, Griffiths ponovno pokazuje da je bezvremena jer i sa 74. godine bez obzira na broj gostiju na albumu dolazi kompletno do izražaja. Zanimljivo je što, iako su tu prisutna šaranja unutar reggae žanra, Marcia pritom nije bila primorana mijenjati svoj stil koji je eventualno podlegao "čarima" moderne produkcije, što nije nužno loše. Kraljica reggae glazbe je na ovom izdanju okupila na vrhunsku producentsku ekipu predvođenom Adrianom "Donsome" Hansonom koja je nadopunila njen talent koji je jedinstven i raznolik.

"Golden" je zapravo izdanje koje vrlo ugodno za slušanje, pa čak i kada se priča o neugodnim temama poput sistemskog rasizma. Album je pun uravnoteženih harmonija i bez pretencioznih aranžmana što ga čini iznimno pitkim. Marcia i dalje brine o političkim i društvenim problemima, što ukazuje zajedno s Tikenom Jah Falkolyem u "Black Tears" već spomenutog gorućeg problema rasizma koji unatoč tolikom radu modernog društva na osvještavanju ravnopravnosti i jednakosti na svim razinama je i dalje jedan od najaktualnijih izazova diljem svijeta. Ništa od slobode ljudi moji, zarobili smo sami sebe u modern slavery sistemu.

Ovaj album se pripremao dugo; čule su se mnoge pjesme već ranije kao što je "Holding You Close" koji potječe od Smile Jamaica Riddima iz 2016. godine u produkciji Silly Walks Discothequa. Tu je pjesma "A Beer & A Girl" koju je napisala Sherieta Lewis, a koju je Marcia svojim vokalom učinila poletnom i prpošnom. "That Part of Me" koja nas je uvela u album je skladana i producirana od strane Damiana Marleya, a ovaj neo reggae komad donosi elemente tradicionalnog zvuka koji je umotan u Damianovu produkcijsku prepoznatljivost. Mjesta se našlo i za američko-jamajčansku vokalisticu Nyadu u "Pack Up and Leave" koja ravnopravno parira Marcinoj snazi i boji glasa. A ono što će razveselit ljubitelje stare škole dancehall zvuka je nedvojbeno pjesma "Niceness" koja je stvorena za najbolje zabave dok je u "Don't Seh Nuttin" sudjelovao i njen sin Errol 'The Kemist' Thompson.

Marcia Griffiths je uz pomoć etablirane ekipe apsolutno zasjala u "Goldenu" neposredno prije dobivanja Order of Jamaica za svoj doprinos reggae žanru na lokalnoj i međunarodnoj razini. A hoće li se još jedno žensko ime pojaviti među dobitnicima Grammya, preostaje nam tek vidjeti.