Oriyah Music
Oriyah Music 2023.
24. Rujan 2023

Queen Makedah - “Peace Process” - odložite oružje

Vapaj za mirom jači je nego ikad prije
Kako se boriti za mir u svijetu bez oružja i nasilja? Odgovor leži u reggae glazbi koja je oduvijek bila efikasno sredstvo u aktivnoj promociji mira i svjesnosti, ukazivanju na socijalne nepravde, rasne diskriminacije i nasilja. Kažu ljudi da su ovo luda i čudna vremena no zapravo svaka generacija nosi svoje breme ratova i raznih sistemskih represija koje uzrokuju siromaštvo i separiranost. Nedovoljno eksponirana američka pjevačica Queen Makedah bavi se upravo temama oružanog nasilja, brutalnosti policije, genetski modificiranom hranom i rasnom diskriminacijom u svom trećem albumu “Peace Process”.

Queen Makedah dolazi iz Missourija u kojem je odrasla s afinitetima prema jazzu što se i danas čuje u njenom radu, a navodi da su joj vokalni uzori bili Billie Holiday i Sarah Vaughn. I dok produkciju trećeg albuma potpisuje etablirana ekipa Zion I Kings iz St. Croixa koja iza sebe sada već ima bogato iskustvo s najpoznatijim reggae artistima, Queen Makedah na “Peace Process” ispostavlja izvanredne vokalne sposobnosti i evidentnu talentiranost. Kako je već ranije u svojim radovima ispreplela reggae s jazzom, soulom i gospelom nije iznenađenje da je nastavila istim putem na novom albumu. Izuzev Zion I Kingsa dubwise singl “Holy Mt. Zion” producirao je Christopher Meredith koji je stvar omađijao s hipnotizirajućim riddimom kojeg periodično prelama reper EkwayZion. Pročišćenje se nastavlja u ritmičnoj “Heal the Earth” u kojoj ukazuje na loš odnos čovjeka sprem Zemlje. U “I Am Shem” baršunasti vokal Queen Makedah pozadinski prati Michelle 'Songbird' Gordon, a zajedno pričaju o mističnom putovanju izgubljenih izraelskih plemena afričke dijaspore. Svakako treba izdvoiti i “Clean Hands” u kojem citira na hebrejskom psalam 24, a “Lay Down Your Guns” uključuje strastvenu izvedbu u kolaboraciji s Anywaywellom koja nadahnjuje jer Queen Makedah progovara iz osobnog iskustva života u getima Kalifornijskog zaljeva pogođenim bandama i oružanim nasiljem.

Lako slušljiv i mirom inspiriran album “Peace Process” nedvojbeno je korak naprijed za Queen Makedah. Jazzy/soul moment ga čini izrazito pitkim unatoč teškim temama, a album je zakucan s instrumentalnim verzijama određenih pjesama, kao i remixima koji su itekako vrijedni pozornosti. A u svijetu koji je prepun jedinstvenih šupaka teško da će album poput “Peace Processa” iznenadno promijeniti stvari na bolje no može vam dati nadu da se vapaj za mirom nije ugasio već naprotiv, jači je nego ikad prije.