Evidence Music
Evidence Music 2023.
24. Svibanj 2023

Micah Shemaiah - "Jamaica Jamaica" - o surovoj stvarnosti Jamajke

Jamajka u 2023. godini
Micah Shemaiah objavio je peti album "Jamaica Jamaica", a nakon albuma "Still" Micah Shemaiah ispostavio je novo izdanje koje je itekako vrijedno pozornosti. Po peti put Micah Shemaiah potvrđuje svoju vrijednost kao punokrvnog roots izvođača. Producentski tim okupljen oko ovog albuma sastoji se od osmero kreativaca koji su učinili da "Jamaica Jamaica" zvuči ujednačeno, aktualno a da pritom izgrađuje novi jamajčanski zvuk koji se temelji na roots tradiciji.

Album otvara naslovna "Jamaica Jamaica" koja u direktno u glavu opisuje stvarno stanje na Jamajci, o trulom političkom i društvenom stanju na otoku. Konstatirao je Micah da Jamajka hitno treba doktora, a slobodno možete preimenovati pjesmu u ime naše države da bi se poistovjetili s ovom lirikom. Za tešku atmosferu na ovoj stvari pobrinuo se Little Lion Sound sa svojim Cuss Cuss Riddimom. Kroz album nastavljamo istim, teškim koracima u "Why You Killing Dem So" kojoj se prozivaju nasilje i nepravedni uvjeti za sve. U "Run Things" Micahu se pridružuje Dub Akom te skupa pozivaju na održivost jednostavnog života te na suočavanje s izazovima koje donose moderne novotarije. Uz kompletno pogođenu naslovnu "Jamaica Jamaica" još jedan adut s albuma je "Hard drugs" koja je nastala u suradnji s 808 Delavega koji je bio zadužen za zvučnu kulisu ove atmosferične stvari koja, naravno, slavi svetu biljku u medicinske svrhe. Bombastična "Boom Draw" je također posvećena uzvišenom draču, a Micahu Shemaiahu na mikrofonu se pridružio Bescenta dok mu se Sahie pridružio u "Many Miles". U "Many Miles" Micah i Sahie ostvarili su harmoničnu sinergiju koju nosi usporeni ritam, ritam uz kojeg vežemo postojanje jamajčanske muzike. Svakako treba spomenuti i "Roots Blockbuster" u kojoj se pojavljuju niz mladih talenata poput Rassija Hardknocksa, Xane Romeo i Eesaha uz već etabliranog Mikeya Generala. Način na koji Micah uranja i izranja iz niskih bas linija predstavlja prvoklasno glazbeno pripovijedanje koje se temelji na ukazivanju nevaljalog i pronalaženju malih životnih veselja. A da nije sve tako mračno i crno na "Jamaica Jamaica" otkrijte sami u preslušavanju još jednog odličnog izdanja Micaha Shemaiaha.

Jamajka je oduvijek bila rasadnik mladih glazbenih talenata, a Micah Shemaiah jedan je od novije generacije koji s ponosom može predstavljati roots kulturu prema svijetu. A ono što je još sjajnije, nove generacije stalno izviru i nikuda ne nestaju. Micah Shemaiah je kroz "Jamaica Jamaica" konkretno i vrlo jasno prenio je dašak današnje Jamajke u glazbeno putovanje za koje vam nisu potrebni ni viza ni masa para.