Sassja - "Chwakka" - eksperiment je uspio

Spona / Aquarius
Spona / Aquarius 2023.
8. Svibanj 2023

Radio Aktiv - “Zbiljske vježbe” - u potrazi za žanrovskim identitetom

Treći album Radio Aktiva
Radio Aktiv pojavio se nakon nekoliko godina diskografske pauze s trećim albumom “Zbiljske vježbe”. Obzirom da je bend odmaknuo od ska/reggae zvuka kojeg su njegovali godinama trajala je borba hoću li pisati uopće recenziju albuma. Zbog šačice ska/reggae pjesama na albumu ipak sam pristala napraviti presjek.

Zbiljske vježbe” je novo glazbeno putovanje za Radio Aktiv u kojem tek trebaju pronaći u smjer u kojem žele ići. Iako album donosi skladnu kombinaciju različitih glazbenih žanrova, pjesme kao da gore od želje da budu nabijene emocijom koja je u suštini izostala.

Jedna od karakteristika ovog albuma je sposobnost benda da se prebaci između različitih stilova glazbe, ne gubeći pritom koherentnost. Otkrivaju se elementi rocka, elektronike, indie zvuka te pop melodija uz poneki upliv ska i reggae muzike. U tragovima. Vjerujem da su tekstovi na albumu iskreni, zaista introspektivni koji se često bave temama poput ljubavi, promjene, samoanalize i životnih izazova. No kroz cijeli album tematikom kao da nikako nisu mogli isploviti svojom punom snagom na površinu. Već pri prvim taktovima na otvaranju albuma sa “Svaki tjedan” to postaje odmah zamjetno. Pjesma koja se predstavila kao samostalni singl “Zašto ne pokažemo djeci” na tragu je aktivizma koji nažalost ne nosi impuls koji poziva na pokret i promjenu. Na albumu se često teško razaznaje sluša li se ista pjesma ili je krenula naredna (“Ima li života prije smrti” / “Daleko od svega” / “U zemlji snova”). Taj niz se prekida u pjesmi “Samo zabava” koja posjeduje dinamični polet koju proizvodi Antonio Fabekovec Tonček na trubi. Glazbeni instrumenti su kroz album su suptilno složeni i dobro uravnoteženi stvarajući pritom dojmljive aranžmane. Vokalna izvedba Branimira Čubrila snažna je i emotivna i istinski se trudi prenijeti osjećaje kroz tekst. Iako je cijelo izdanje nije upečatljivo, svaka pjesma ipak ima svoju priču i osvaja na svoj način.

Bendu želim da što prije pronađe smjer u kojem će se osjećati ugodno jer vjerujem da će onda i rezultat biti još bolji. Autentičnost je u ovom slučaju izostala, u mješavini žanrova Radio Aktiv kao da je izgubio identitet. No smatram ipak da će ovaj album apsolutno zadovoljiti ljubitelje raznovrsne glazbe, i svakoga tko cijeni trud i kreativnost. I da su “Zbiljske vježbe” pronašle svoje mjesto pod suncem jer na kraju krajeva, grije nas isto sunce, zar ne?