Easy Star Records
Easy Star Records 2023.
3. Svibanj 2023

Easy Star All-Stars - "Ziggy Stardub" - David Bowie u reggae verziji

Rock klasici u reggae izdanju
Na početku ovog teksta moram odmah priznati da se rijetko kada impresioniram obradama. Nemam ništa protiv njih, ali puno teže dobivaju moju potpunu pozornost za razliku od autorskih izdanja. No kada sam još tamo 2003./2004. poslušala "Dub Side of the Moon" Easy Star All-Starsa u kojem su interpretirali Floydov "The Dark Side of the Moon", bila sam oduševljena. Nedugo zatim objavili su "Radiodread" 2006. godine, a bend je u to vrijeme upravo zahvaljujući tematskim obradama postao svjetska atrakcija. Uslijedile su manje popularne obrade Michaela Jacksona i The Beatlesa te album "First Light" koji je iz njih izvukao prvi autorski materijal.

U trenutku kada nisu u hipu svoje snage, Easy Star All-Stars objavili su obradu albuma Davida Bowieja "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars", koji je za ovu priliku dobio maštovito ime u ESAS stilu, "Ziggy Stardub". Veliki je zalogaj obraditi jednu od najvažnijih rock ploča svih vremena. Našli su se tu mnogobrojni gosti pa kada otvorite popis pjesama shvatite da cijelo izdanje odaje dojam osebujnosti što i priliči stilu Davida Bowiea.

"Ziggy Stardub" slijedi original verziju albuma u stopu stoga se otvara s pjesmom "Five Years" na kojoj su ugostili ni manje ni više nego Steel Pulse, a prati ju "Soul Love" na kojoj gostuje mlada nada s Jamajke, Mortimer. Pravu raskošnost donosi "Moonage Daydream" na kojoj vokalno gostuje nevjerojatna jamajkanska vokalistica u usponu Naomi Cowan, dok se Maxi Priest ukazao na legendarnom "Starmanu" koja izvrsno funkcionira i u reggae verziji, a Maxijeva vokalna svestranost je prešla žanrove i granice. Vodeću vokalnu ulogu u "It Ain't Easy" preuzeo je Samory I kojeg prati bogata puhačka sekcija Easy Star All-Starsa. Čast da obrade "Ziggy Stardust" pala je na britansku punk/reggae atrakcija The Skints koju daju svoj obol, a na još legendarniju "Rock 'N' Roll Suicide" sjeda sanjivi, ali i dalje moćan vokal Macy Gray. Iako je album zapravo mix reggaea, klasičnog rocka, dub i indiea, neke pjesme su ipak dobile i dub verziju pa se stoga na albumu nalaze "Five Years Dub", "Moonage Daydream Dub" i "Lady Stardust Dub" na koje svakako treba obratiti pozornost. Ova reggae reinterpretacija albuma Davida Bowieja donosi novu dimenziju originalnom materijalu i pokazuje koliko može biti zabavno kombinirati različite glazbene stilove. Živo me zanima što će obožavatelji David Bowieja imati reći na "Ziggy Stardub" te kako album zvuči uživo bez silnih gostiju.

Ima li ovaj album umjetničku vrijednost ili ćete se samo dobro zabaviti u prerušenim klasicima, to procijenite sami.