On-U Sound
On-U Sound 2022.
22. Svibanj 2022

Horace Andy - "Midnight Rocker" - album za sva vremena

Hvala na ovom veličanstvenom albumu
Malo je tih izdanja koje bih recenzirao s jednostavnim: "Dajte ljudi, ostavite sve i poslušajte album!", ali je "Midnight Rocker" definitivno najbliže takvom prvom dojmu. Ako vam nije dovoljna moja osobna preporuka, slušajte sad ovo: osim što se radi o najnovijem i povratničkom albumu legendarnog Sleepyja, odnosno Horace Andyja, trake je radio i producirao On-U Sound meštre - Adrian Sherwood. E sad, ovo vam mora biti već dovoljno jak razlog da se bacite na slušanje!

Za one malo manje upoznate, da napomenem da se radi o spoju koji je prirodan i priželjkivan od svakog roots i dub slušatelja. S jedne strane "Skylarking" vokal, apsolutna jamajkanska živa legenda, foundation pjevač i jedan od onih autora koji su udarili kamen temeljac reggae muzike kakvu znamo danas, a s druge, britanski dub producent koji je pod utjecajem Andyja i sličnih autora razradio i definirao moderniji oblik roots muzike koji se prožeo ne samo britanskim otokom, već cijelim svijetom. Osim toga, Sherwood već ima veliko iskustvo u radu s jamajkanskim draguljima, poput Bim Shermana (čuveni album "Miracle"), Prince Far-I-a, Errol Holta. Sve je bilo spremno u startu za još jedan album za sva vremena i dobili smo ga!

Kristalno jasan i bolji nego ikad vokal nas dovodi u ozbiljnu dilemu: ko bi rekao da Andy ima preko 70 godina?! Međutim, Horace to iznosi na nevjerovatan način uz masne i nabrijane produkcije Sherwooda, koje iako jesu takve nikada ne ispadaju iz zone komfora roots muzike. Ni riječi o tome da je ovo album van domašaja roots ljubitelja. Ovo je zapravo najbolja moguća kombinacija dub i reggaea koja će privući slušatelje obe strane medalje i mnogo šire. Osim toga, svaka pjesma se prelijepo nadovezuje jedna na drugu pa ćete imati dojam kao da se radi o svojevrsnoj i veoma tečnoj kompilaciji najvećih Andyjevih hitova u novom ruhu.

To i nije daleko od istine, iako možda nema najvećeg njegovog hita ikada (Skylarking dabome), tu je izdabirana "Mr. Bassie", čuvena "This Must Be Hell" i "Materialist" od koje je svaka donekle prepoznatljiva u odnosu na originale, ali definitivno s veoma jakom dozom On-u Sound kreativnosti. Za ljubitelje Massive Attacka s kojima se Horace i proslavio, tu je obrada "Safe from Harm" s još jednim neočekivanim i drugačijim muzičkim obrtom. A za mene, baladična i bluzična "Easy Money" leže kao kec na desetku.

Tako to uglavnom bude, najbolje albume možete recenzirati u jednoj rečnici, a s druge strane bih mogao ispisati redova i redova! Ne propustite ovo izdanje, pa ako možete i da dođete do prelijepog fizičkog izdanja, preporučujem. I baš kao što je Harrison Stafford iz Groundationa rekao u intervjuu za Reggae Fever: "Ta prva generacija reggae meštrea su još malo s nama, pa zato moramo iskoristiti svaki trenutak s njima i biti zahvalni za sve što nam još uvijek daju, za svo iskustvo koje nam još uvijek prenose".

Apsolutno se slažem s Harrisonom i pridružujem se njegovoj zahvalnosti legendama: Horace i Adrian hvala na ovom veličanstvenom albumu!