Cherry Red
Cherry Red 2016.
17. Listopad 2016

Jah Wobble - "In Dub"

Oko svijeta u četrdeset albuma

Reci mi tko su ti prijatelji i reći ću ti tko si ti - ako bi se vodili ovom maksimom onda bi John Wardle AKA Jah Wobble morao biti ili već mrtav kao Sid Vicious ili spaljen kao Johnny Rotten, sve njegovi frendovi iz mladih dana, koji su bili članovi kultnog punk benda Sex Pistols. Ali ništa od toga se nije desilo s Wardleom. Nakon smrti Sida Viciousa i raspada Sex Pistolsa, Wardle i Rotten formiraju Public Image LTD, također kultnu grupu koja je u osamdesetima eksperimentirala s new wave i post-punk obrascima. No, Wardle, izvrsni basist, nakon prva dva objavljena albuma i razmirica s Rottenom napušta spomenutu grupu, te nastavlja solo karijeru kao Jah Wobble.

Keith Levene, Jah Wobble, Johnny Rotten © Janette Beckman/Getty Images

Pod ovim nadimkom, kojeg mu je nadjenuo Sid Vicious budući da u pijanom stanju nije mogao kako treba izreći njegovo ime i prezime, će u narednim desetljećima izdati preko četrdeset albuma u kojima će zadovoljavati svoju strast za najegzotičnijim glazbenim i stilskim pustolovinama. Tako će primjerice s The Chinese Dub Orchestra i The Nippon Dub Ensemble dub spajati s dalekoistočnim glazbama, ubrizgavati si doze indijske tradicionalne glazbe te afričke i arapske ritmike. Surađivati s bezbroj glazbenika, koji također dijele njegov entuzijazam za otkrivanjem novoga i stapanja u najneobičnije stilske kombinacije. Likova kao što je Bill Laswell, također sjajnog basiste kao i Jah Wobble, a čija kolaboracija je ovdje zastupljena u "Alam Dub". Kao i suradnje s Modern jazz Ensemble i njegovim pratećim sastavom Invaders of the Heart s kojim je realizirao većinu svoje diskografije.

Po prirodi stvari, Jah Wobbleove zvučne kreacije su opremljene s vrhunskim umijećem basa, koje često imaju ekstravagantnu melodioznost jazza, hipnotične tribalne komponente, te masu dub i reggae linija. Ali to je samo jedna strana, onda druga je široka lepeza instrumentarija koja dolazi do namjene u njegovim trakama. Od opskurnih etno glazbala do moderne elektronike i svega između. Jah Wobble je u svojim albumima već nekoliko puta obišao svijet.

"In Dub" je od strane samog Jah Wobble sastavljena kompilacija, koja obuhvaća sve njegove stanice od osamdesetih pa do danas s naglaskom na njegovim dub materijalima. A tu su i neke nove, do sada neobjavljene trake poput "Forest Funk Dub" i "Forest Gate Dub", te novi miksevi od "Inspector Out of Space (Youth Inner Space Dub)" ili "The Way I Feel", novi miks od "Sweetest Feeling" - sve trake s njegovih novijih albuma "Heart & Soul" i "Everything is Nothing". Sve u svemu, iako se radi o duplom albumu s ukupno trideset i četiri trake te preko dva i pol sata trajanja, "In Dub" je, obzirom na njegovu golemu diskografiju iz vlastitog 30 Hertz labela, zapravo komprimirani presjek radova od Jah Wobble i vrlo je pogodan za upoznavanje s ovim nesvakidašnjim umjetnikom.