Convoy UNLTD
Convoy UNLTD 2016.
13. Listopad 2016

Dub FX - "Thinking Clear"

Drukčiji a opet isti
Daleki je put ovaj australijanski umjetnik prešao od skromnih početaka do statusa kakvog danas uživa na globalnom planu. Njegov recept je bio koliko jednostavan toliko i radikalan - uradi sve koliko možeš sam i pri tome ostani koliko je moguće udaljen od glazbene mašinerije, koja će te upotrijebiti za jednokratnu uporabu i ispljuvati već sljedećeg dana. Ne, on je umjesto savjeta izdavačkih kuća slušao ono što će ga ulica naučiti. Tako je obišao svijet nastupajući kao ulični muzikant, sam sa svojim looperima.

Njegova popularnost je se širila oralnom propagandom i po društvenim mrežama bez ikakve reklamne kampanje i "četverogodišnjeg plana". Međutim, iako se Benjamin Stanford AKA Dub FX i dalje trudi ostati vjeran tome svom idealu, upravo ga je spomenuta popularnost navela da napravi određene ustupke, novine koje su se već dale naslutiti u albumu "Theory od Harmony" od prije tri godine na kojemu je već imao nekolicinu suradnika za razliku od vlastoručno odrađenog albuma kakav je primjerice bio "Live in the Street" u kojemu su kompilirane snimke njegovih uživo nastupa diljem Europe.

U novom albumu "Thinking Clear" je Dub FX otišao još jedan korak dalje i na njemu je radio s pijanistom, basistom, perkusionistom i tročlanom puhačkom sekcijom. Radi se do sada o njegovom najrazrađenijem i najkonvencionalnijem izdanju, koje istovremeno zvuči i elektronski i odsvirano na "pravim" instrumentima. Puhačke jazzy dionice, svježe i prozračne bas linije, latinoamerički klavir, te puno plesnih beatova zauzimaju ovdje bitnu ulogu. Stilska isto kao i instrumentalna filigranost ovog albuma je novum za Dub FX-a. Uplivi jazza, hip hopa, drum'n'bassa, dubstepa i raznih drugih elektronskih kerefeka, prerađenih kroz dub i reggae prizmu, prikazuju ovog Australijanca u sasvim novom svjetlu. Magični trik koji je pri tome izveo je taj da on i dalje zvuči isto onako nesputano, prirodno i pozitivno kao i prije.

Poljske snimke prirode, koje su raspoređene po albumu pridonose samo još više tome osjećaju neposrednosti. Poruke koje Dub FX odašilje kroz ovih ukupno jedanaest skladbi imaju i dalje istu pozitivnu vibru, humanu i moralnu kvalitetu nekog tko je vidio dovoljno od svijeta da bi znao da imamo puno toga više zajedničkog od onoga što nas prividno dijeli i razdvaja.