Sofia Thea
Sofia Thea 2024.
9. Ožujak 2024

Mo’Kalamity - "Shine" - album za probijanje geografskih i kulturnih granica

Peti album za Mo'Kalamity

Mo'Kalamity porijeklom je s dalekih Zelenortskih Otoka, no međutim odrasla je u Francuskoj i danas živi u Parizu. Njeno stvaralaštvo je prožeto karipskim i afroameričkim ritmovima, a vrlo brzo se nametnula u svijetu reggaea zahvaljujući svom pjevačkom i autorskom talentu. Kao samouka glazbenica  osnovala je svoj vlastiti bend, The Wizards. Snaga njenog glasa dolazi do izražaja na ritmovima dubokog i angažiranog reggaea kako bi prenijela poruku ljubavi i mira. Njen glazbeni put započeo je 2007. godine s albumom "Warrior of Lights", a 2013. godine osnovala je vlastitu izdavačku kuću Sofia-Théa Records.

Prekretnica se događa kada Mo'Kalamity putuje u Kingston gdje upoznaje legendarni glazbeni duo Sly & Robbie. Njihova plodna suradnja rezultira albumom "Mo'Kalamity meets Sly and Robbie – One Love Vibration" objavljen 2018. Album su aranžirali najveći jamajčanski glazbenici poput Robbie Lyna na klavijaturi, Daltona Brownea i Mickeyja Changa na gitari, Deana Frasera na saksofonu, Slyja Dunbara na bubnjevima i Robbieja Sheakspearea na basu. Paralelno, Mo'Kalamity snima pjesmu "Le pouvoir" s Tiken Jah Fakolyjem te otvara koncerte na dijelu njegove turneje.

Nakon pandemije Mo'Kalamity shvaća koliko je važno putovati što i priznaje u svojoj pjesmi "Gotta Get Away" koja ujedno i otvara njen novi album “Shine”. Za vrijeme snimanja albuma odlučuje boraviti u New Yorku, što je rezultiralo odličnim izdanjem jer je tamo upoznala pionire reggaea pa se tako otvorila i prilika za snimanje dijela albuma "Shine" u Mercy Sound Studiu u Brooklynu s najtalentiranijim glazbenicima. “Shine” su muzički oblikovali Sidney Mills (Steel Pulse), Andy Bassford (Dennis Brown, Monty Alexander), Karl Wright (Monty Alexander) i Rupert McKenzie (Bushman, Eek a Mouse, Meta & The Cornerstones).

No njena želja autohtonom pristupu reggae glazbi ne napušta je pa nakon New Yorka nastavlja ovu avanturu na Jamajci. Ponovno susreće druge ikone jamajčanske glazbe poput slavnih Flabba Holta, Earla "Chinna" Smitha i Kirka Benetta. U Anchor Studiu u Kingstonu okružena je vrhunskim jamajčanskim glazbenicima i tamo dovršava snimanje svog petog albuma "Shine".

Kao i za svoje prethodne albume, za "Shine" Mo'Kalamity se povela svojim unutarnjim glasom u svakom koraku stvaranja. Njena autentičnost čuje se u svakom taktu albuma; “What A Time” nošen klavijaturama pokazuje kako bi roots trebao zvučati, a poziv na buđenje slijedi u svirački kompleksnoj “Wake Up” dok naslovnu “Shine” nose umirujući tonovi inspirirani prirodom. Sister Carol joj se pridružuje u pozivu za borbi za jednaka prava, a zajedno zvuče kao dancehall brijačice iz osamdesetih. “Miracle” nosi melodični roots ritam u kojoj raspon glasa Mo'Kalamity dolazi do potpunog izražaja, a svoje afričke korijene stavlja u prvi plan u pjesmi “African Descendants” koja je doživjela i svoju dub verziju na kraju albuma. “Mundo” koju Mo’Kalamity predstavlja na francuskom možda najbolje pokazuje kompletnu raskoš okupljene sviračke ekipe, a i pjevačko iskustvo Mo’Kalamity koje je obilježeno nepresušnom željom za autentičnošću. Bilo bi zanimljivo pogledati ovu virtuoznu sviračku momčad ekipu predvođeni s Mo’Kalamity uživo, a ukoliko ste se zaželjeli kvalitetnog roots albuma "Shine" je dobar izbor za probijanje geografskih i kulturnih granica. Peti album ove skladateljice je bogato izdanje koje vas može inspirirat i motivirat na angažman koji čini ovaj svijet boljim mjestom.