I-Grow Records
I-Grow Records 2014.
28. Listopad 2014

General Jah Mikey – "Jah Mission Is Timeless"

Jedna prekooceanska suradnja

Jedan francuski producent i multiinstrumentalist i jedna jamajkanska legenda su praktički solo isporučili jedan od najboljih ovogodišnjih reggae albuma! Ispomoć su jedino imali u liku gitariste Jérémie 'Bim' Dessusa iz dua Bost & Bim. Sve ostale instrumente potpisuje rečeni Francuz Tooney Roots AKA I-Plant, a hrapavo melodični glas Michaela Mitchella AKA General Jah Mikeya je odradio ostatak. Njihova zajednička kolaboracija u novom showcase albumu "Jah Mission is Timeless" nadovezuje se na tipične, minimalistički kalibrirane, ali iznimno dinamične produkcije kakve je primjerice radio Solje Hamilton iz Channel Ona u osamdesetim.

Čvrsti ritmovi i monolitične bas linije, nadograđene pop-synthovima te rockers i funky gitarom vode glavnu riječ u ovih ukupno dvanaest brojeva s vokalnim i pratećim dub verzijama. Dok recimo u "Cut and Clear" u pozadini bubre tople dionice orgulja, u naslovnoj "Jah Mission is Timeless" pojavljuju se harmonični uplivi melodice i synthova, a "Weed Out" dočekuje s atmosferičnom melodijom gitare. I-Plant je također i entuzijast koji radi na vintage opremi u svojem I-Grow studiju, te svoje miksove miješa u realnom vremenu, što ovom albumu prišiva jedan prirodni i svježi ugođaj.

Njegov koncizni dub stil s istaknutom ritmikom i dodatnim perkusijama, u kome s delay, echo i reverb efektima naglašava isključivo najbolje dijelove pjesme, je blago rečeno prvoklasan. 'Raditi na ovom albumu je bila zaista misija od Jah, te je bio jedan vrlo inspirirajući proces od početka do kraja' - objasnio je General Jah Mikey, čiji je dosadašnji popis suradnja u dvadesetogodišnjoj karijeri koliko dug toliko i impozantan. Na listi se nalazu imena poput Junior Reid, Sammy Dread, Scientist, grupa Roots Radics, kao i sound sistemi King Jammy's, Zodiac, Kilamanjaro. Pored toga surađivao je i s hip hop velikanom Dr. Dreom, a imao je i izlete izvan reggaea u jungle i dubstep. Također je česti i rado viđeni gost na brojnim kompilacijama koje sastavljaju razni relevantni labeli, a njegov prošlogodišnji album "Original Yard Food" bio je nominiran za prestižnu nagradu Grammy (koja pak uvijek na kraju ode u pogrešne ruke).

Toliko o Generalovoj zavidnoj reputacija, koja se zasniva i na njegovim osviještenim tekstovima. Već sama naslovnica albuma, okićena tipičnim motivima iz Rastafari religije, odaje da ovaj reggae veteran još uvijek neumorno sprovodi misiju širenja pozitivne poruke. A s albumima kao što je ovaj, taj mu zadatak zasigurno ne polazi teško za rukom.