Goldcup Records
Goldcup Records 2014.
9. Listopad 2014

Ras Ijah - "Hail Ras-Tafari"

Reggae s Trinidad i Tobaga

Kako to obično biva kod svakog novaka, pa tako i kod ovog pjevača s karipskog otočja Trinidad i Tobago, prvo dolaze pojedini singlovi i sudjelovanja na one-riddim kompilacijama.

Kad se skupi dovoljno materijala i malo sreće, na red dolazi i prvi album. U slučaju od Ras Ijah, to je preko sat vremena dugi prvijenac "Hail Ras-Tafari", nakrcan s čak sedamnaest impozantnih pjesama i sedmero gostiju na vokalima. Najpoznatiji od njih je svakako Bushman, koji u "One More Load" priziva u sjećanje kakva ogromna melodioznost je bila u njegovom vokalu, i kako se ispostavlja, još uvijek je. Dok se vokal od Ras Ijah nalazi na drugom kraju spektra s tipičnom chanting stilu i glasu punom naboja, sličan u nekim segmentima recimo onome od radoholičara Sizzle.

Riddimi kao što je Lola riddim u "Pharaoh Judgment", te aranžmani dolaze uglavnom od ekipe iz Goldcup Recordsa. Nekolicina ovih pjesama, kao što je u početku rečeno, izašla je prethodno kao singlovi, a izvrsna "Ancient Land" je najpoznatija i može poslužiti kao pokazatelj za cijeli album. Raznoliki i moderni roots reggae u svom ponajboljem izdanju! Glomazne bas linije (poslušaj "Lambsbread") se rolaju preko finih duhačkih upliva i energičnih ritmova. Produkcija je nadograđena odmjerenim dub efektima, a tekstovi protkani Rastafari motivima. U "Take The Blame" se poručuje svim odgovornim za brojna sranja u svijeta, koja se svakodnevno dešavaju, da će na kraju za njih i odgovarati. Još jedna takva angažirana pjesma je "Water For Africa", čiji naziv već govori sve.

Općenito, Ras Ijah se na ovom debi albumu ispostavlja kao kompletni conscious artist. Opservacije na aktualna dešavanja se smjenjuju s pozitivnim porukama kao u "Stepping Stone" ili "Brighter Days". Ni "sveta biljka" nije zaboravljena u "Kush Marijuana". Njegova lirika je zanimljiva, isto kao i vrhunski aranžmani, koji vješto izbjegavaju monotoniju i neke uniformirane sheme, te raspolažu varijetetom u ritmovima i melodičnim harmonijama. Znaši, sve predispozicije za jedan odličan roots album za uživanje, s čvrstim tematskim i muzičkim stavom.