VP Records
VP Records 2023.
22. Lipanj 2023

Alborosie - "Destiny" - reggae izdanje za sve ukuse

Veliki pothvat Alborosija
Multiinstrumentalist i producent Alberto d’Ascola poznatiji široj javnosti kao Alborosie vratio se novim izdanjem koje je gotovo kompletno izradio sam. Nakon albuma “For The Culture” koji je među fanovima primljen s podijeljenim reakcijama, na “Destinyu” se kompletno okrenuo modernom rootsu. I ovaj album je komponirao, odsvirao, producirao, miksao i masterirao sam, što svaki muzičar zna da je to veliki pothvat.

Iako tu nema radikalne promjene, “Destiny” je drugačije izdanje koje otvara naslovna, intro pjesma u trajanju od 38 sekundi koja odmah daje do znanja da imate posla s teškom kategorijom igrača. Uvod je to u “Viral”, stvar koju nose zavodljive bas linije i zvuk sintisajzera. “Viral” je već ranije najavila album, i definitivno je bila odličan izbor za predstavljanje roots zvuka koji se proteže kroz cijeli album. Na “Over My Shoulders” pojavljuje se Buju Banton koji se savršeno nadopunio s Alborosijem na mračnom basu i vrlo intenzivnom refrenu. Nakon snažnog intenziteta u “Over My Shoulders” spušta se lopta prema tradicionalnom roots zvuku, dok u “Rastazeneka” pokazuje koliko je nedavno zaključeno pandemijsko razdoblje ostavilo traga. “Rastazeneka” podebljana je pratećim vokalima koji kao podmazani nose pjesmu. Na nju se savršeno nadograđuje “Faith” koju je obogatila nadolazeća zvijezda Jaz Elise, dok se moderno tumačenje rub-a-dub zvuka glasno javlja u “Give It To Them” koju sa svojim hrapavim vokalom nosi Burro Banton i težak bas koji zapravo savršeno leži Bantovom specifičnom vokalu. Turski reper Ezhel dobiva svoje minute u “Royal Throne” u kojima se maksimalno angažirao, ponajviše na refrenu a pritom je doprinio da se “Royal Throne” istakne kao jedna od vodećih songova na albumu. Dolazimo tu do klasik reggaea u “Focusu” koja drži naglasak na pozitivi, a kada se nađu dva diva modernog reggae zvuka u “Nah Sell Out” album dobiva zaokruženu priču s revival zvukom koji obilježio reggae scenu tamo negdje prije desetak godina. Riječ je o Kabaki Pyramidu koji svojim prepoznatljivim vokalom objašnjava kako sada stoje stvari na sceni, a impresivni bubnjevi koji se stapaju s basom dominiraju pjesmom. A iznenađenje je Alborosie ostavio za kraj u pjesmi “Dubalist” u kojem gostuje njegova supruga potpisana kao Sugus, a zajedničkom suradnjom zapečatili su sudbinu.

Mudro je Alborosie kroz cijeli album protegnuo trap utjecaj no bez njegove dominacije, ipak se ovdje radi o punokrvnom reggae albumu koji je prožet svim modernim finesama. Ako su neki obožavatelji imali dvojbe kuda je Albo krenuo s prijašnjim izdanjima, mogu odahnuti. Alborosie je još uvijek tu i objavio je izdanje koje će se vrtiti još dugo. Ako već niste krenite slušati “Destiny” i dobro se pripremite na njegova gostovanja s pratećim Shengen Clanom u Puli 17.7. i Kranju 18.7. ovog ljeta.