Echo Beach
Echo Beach 2014.
19. Travanj 2014

Dub Spencer & Trance Hill - "William S. Burroughs In Dub"

Album za posebne prilike

Fanatično obožavanje idola u pop kulturi kod fanova se nipošto ne zaustavlja s odlaskom ovih na vječna lovišta. Njihovi se autogrami i slike i dalje štuju kao svete ikone, a radovi im se po njihovom skončanju uzdižu, zasluženo ili ne, u nikad slućene visine. Budući da je Amerikanac William Seward Burroughs preminuo još 1997. godine, ovi Švicarci su odlučili snimiti hommage ovom kontroverznom piscu, koji je bio pripadnik takozvane beat-generacije u turbulentnim pedesetima. Njegov se život može opisati kao jedan dugi i ekscesima prožeti "fear and loathing in Las Vegas" - ovisnost i eksperimentiranja s raznim halucinogenim drogama, koje su tada tek dobivale zamaha i ulazile u sastavni dio pop kulture. S toga gledišta, može se komotno reći da je dobri stari William bio ispred svog vremena. Njegovi često opsceni literarni radovi dvojbene kvalitete, sročeni u nekoj vrsti delirija, zgražali su tadašnji uštogljeni poredak. Zgražanje i šokiranje su i jedni od glavnih sredstava pop kulture, a ovaj čudak je to kao nitko prije njega usavršio.

Na koncu, to mu je podarilo i kultni status među onima koji se smatraju avangardom i koji svojem vikend narko-tripu žele priuštiti nekakav intelektualni epitet. Dub Spencer & Trance Hill, ionako već poznati po svom psihodeličnom dubu, činu se kao idealnim kandidatima za uglazbljenje Burroughsovih stihova. Njihov preko sat vremena dugi album se sluša kao jedan trip, s izdubiranim Williamovim samplovima u kojima ovaj recitira svoje stihove. Petnaest skladbi dugi intergalaktički trip prepun spacey zvukova i efekata, putem kojih Burroughs u deliriju sličnom stanju filozofira o američkim predsjednicima, svecima, zadimljenim hotelskim sobama i mrtvim dušama. Međutim, zaista zanimljivo to sve može biti tek ako se i sami postavite u slično stanje u kakvom je i ovaj pjesnik najviše volio obitavati. Dočim oni koji očekuju pravi dub album ostat će ipak razočarani - antigravitacijska atmosfera, downtempo ritmovi s puno egzotičnih šumova i zvukova su kao stvoreni za čilanje i ronjenje kroz mutne vode podsvijesti. Album samo za posebne prilike i određena, relaksirana stanja uma.