Universal
Universal 2022.
13. Prosinac 2022

Gentleman - “Mad World” - komentar današnjeg vremena

Reggae komentar ludog svijeta koji nas okružuje
Gentleman brusi svoju karijeru već više od tri desetljeća koja su doslovno prošla dok ste rekli keks. U tih 30 godina cijeli svijet se preokrenuo naopako; mad mad world je već odavno u opticaju. U ovom ludilu od svakodnevnog žrvnja života, ovaj njemački reggae artist još jednom predstavlja album koji nudi recepturu kako se odmaknuti od ponuđenog konzumerizma i bezumlja. “Mad World” novi je album kojeg je Gentleman kreirao sa svojim višegodišnjim suradnicima Daddyem Ringsom i Phenomdena uz podršku Jugglerz tima.

Album otvara “Defining Love” u kojoj se Gentleman poigrava s modernim glazbenim smjerovima i pritom se već na početku albuma otvara mlađoj publici. No već u slijedećoj “Over The Hills” poziva na povlačenje u sebe i pronalaženje mira. “Things Will Be Greater” ostavlja mnogo prostora njegovim vokalnim mogućnostima koje dolaze u prvi plan. Cijeli album je hitoidan što i predstavljaju vrhunski dancehall singleovi “Fight For No Reason” i “Stick To The Topic”. Mlada nada iz Gane Stonebwoy pojavljuje se na “Can't Lock The Dance” (rekla bi da se tvrđa, balkanska ove stvari pod nazivom “I Like To Dance” ft. Vojko V & Buda se nalazi na zadnjem Edinom albumu). Stonebwoya u zadnjih nekoliko godina prati epitet afričkog kralja reggaea i dancehalla, i na njega svakako treba svratiti pažnju. U “Can't Lock The Dance” njegov talent dolazi u potpunosti do izražaja, bez da ostane u sjeni iskusnog Gentlemana. Dolazimo do opasnog dropa u “They Don't Know” i naslovne full reggae pjesme “Mad World” koja neodoljivo podsjeća na starije Gentlemanove radove koji su obilježili početak njegove karijere, Ovo moćno izdanje privodi se kraju s nježnim završnim blokom s “Island Breeze” na kojoj gostuje Etana i “Jah Only” s kojom tradicionalno poziva na zahvalnost prema životu.

Nakon ne toliko primjećenog "Blaue Stunde" na materinjem, njemačkom jeziku Gentleman se vratio s izdanjem koje je itekako vrijedno pozornosti. Album konstantno žonglira između klasičnog reggaea i dancehalla koje pršti vrhunskom produkcijom. Iako je muzički predodređen za zabavu, čini se da ipak tekstualno “Mad World” predstavlja pokušaj povlačenja iz ovog razuzdanog sustava. Gentleman za kraj 2022. godine predstavlja još jedan u nizu ovogodišnjih odličnih reggae albuma s društvenim komentarom ovog ludog svijeta.