×

Josip A Lisac - „Pali Ideali“
2013.
11. Studeni 2013

Josip A Lisac - „Pali Ideali“

Budućnost ska glazbe

Josip A Lisac svojim je albumom „Pali Ideali“ nadmašio sva očekivanja, a besplatno preuzimanje premostio je distribucijsku rupu preko Dunava i Drine, rupu koja je za mnoge bandove i diskografe zadnjih godina nepremostiva.

Ono što na prvo slušanje upada u uho je „More Ska“, hit koji je čitateljima ovog portala vjerojatno poznat s naše top-liste. Deveta je to pjesma na albumu, a krasi je morski, dalmatinski prizvuk i duhoviti tekst. Radi se o ljetnom hitu lako pamtljivog refrena i zaraznog ska-calypso ritma, a vrhunac pjesme je „Dva Bracanina“, stara dalmatinska narodna u novom ruhu. No, vratimo se malo na sam početak albuma. Nakon samog uvoda, jazz prodike o naivnim radnicima i biračima, čeka nas još jedna od reprezentativnih uradaka albuma, „Mala zemlja, veće gostoprimstvo“. Inteligentna društvena kritika ukomponirana u sjajan 2tone ritam. Osim navedenih, tu su i „Kurt Cobain“ i „Valcer“ na samom kraju albuma, ali i ostale su pjesme sasvim solidni uradci. Josip A Lisac je ovim albumom napravio veliki kreativni korak unaprijed i taj je napredak vidljiv u gotovo svakoj od dvanaest skladbi. Dobro odmjeren omjer između humora i društvene kritike daje poseban šarm ovome albumu, a bend je jasno pokazao da ska ne mora uvijek biti glazba plitkih tekstova.

Dok se u kreativnoj radionici Josip A Lisca kuha novi album, zastanimo još na kratko i uživajmo u jednom iznadprosječnom ska uratku koji se ne boji lutanja kroz bespuća calypsa, cumbie i ostalih sličnih stilova. U vrijeme kada se često može razne sugovornike čuti kako tvrde da ska scena susjedne nam države polako ali sigurno odumire, ovakav je album dokaz da ona ipak ima budućnost.