×

Spona
Spona 2012.
22. Ožujak 2013

Gustafi - "Kanibalkanska"

Spoj modernog i tradicionalnog

U svojim vitrinama imaju Porin za najbolji album klupske glazbe, iako ja, a ni mnogi moji kolege, ne vide neku izrazitu vezu Gustafa i klupske glazbe. Ali nisu si je oni sami dodjelili. Na novom su albumu najavili skretanje u world music i ska. Oni su Gustafi, majstori primorskih fešti, najbolji istarski zabavljači koji su na lokalnom dijalektu uspjeli pokoriti estradu. Oni su širom Hrvatske poznati po svom jedinstvenom stilu i fantastičnim koncertima.

Zašto se onda mijenjati? Zato da bi pod stare dane prodali maglu publici koju niste uspjeli osvojiti onime što ste radili dok ste još bili uspješni i originalni istovremeno? Originalni još uvijek jeste, no world music ili ska niste! Žanrovsko preobraćenje su Gustafi, naime, doživjeli samo u reklami. Da citiram Edu Maajku: „To ti je world music, to je svjetska muzika. Fura se do Londona, a odavde je s Husina“. Gustafi su napravili ska album čija su jedina veza sa ska glazbom samo neke od mnogih dionica na trubi i ponekog drugog puhačkog instrumenta koji se nalazi u njihovom velikom orkestru. S world musicom se poveznica može povući tek u teoretskoj definiciji. Spoj modernog i tradicionalnog. Ok, to su Gustafi kroz cijelu svoju bogatu karijeru, ali ipak, „u praksi“ to nije world music. Kao veliki ljubitelj ska glazbe i kao urednik jedne radijske glazbene emisije posvećene world musicu, moram priznati da sam se našao pomalo i uvrijeđen ovim jeftinim prodavanjem magle koje su nam spremili koalicija Edija Maružina i izdavačkog lobija EPH na čelu s Jutarnjim listom. Čemu? Gustafi i dalje njeguju svoj prepoznatljiv, originalan i jedinstven zvuk. Istina, malčice su „slabiji“ nego na nekim starijim albumima, ali i dalje će biti neosporni vladari istarske estrade, rado viđeni gosti na cijelom Kvarneru i otocima, kraljevi maškara... I nove hitove će njihova publika vrlo brzo naučiti i prihvatiti, a uz sve to imaju i kandidata za novu neslužbenu istarsku himnu. Zašto onda, u koaliciji s propagandnim lobijem iz EPH, „prodavati muda pod bubrege“?

Dragi Gustafi, volim vas, kao i svaki pravi Primorac i Istranin (ili Istrijan, sasvim svejedno) koji voli dobru feštu, ali molim vas da više ne prodajete dušu marketinškom vragu. Molim vas, ne trudite se biti što niste, jer su onakvi Gustafi uz čiju sam glazbu odrastao su gotovo pa savršeni Gustafi. Zvukom ste još uvijek tamo negdje, ali tijelom i duhom ste, izgleda, odlutali. Nemojte više ovako izdavati nas, vaše fanove, molim vas.