×

RubaDub Blends
RubaDub Blends 2018.
6. Kolovoz 2018

Max RubaDub – "Style & Passion"

Prvi album švicarskog producenta
Prava je nesreća da je Bandcamp, u moru mnogih drugih streaming servisa, nepravedno zapostavljen. Nesreća, jer njegova bogata zbirka nezavisnih izvođača i izdavača skriva prava remek djela, a on sam nudi korisniku priliku puno pravednije financirati glazbenika, nego što čine servisi poput Deezera ili Spotifya. Jedno od tih remek djela skriva se i na Bandcampu švicarskog producenta Maxa Rubaduba, a radi se o njegovom prvom punokrvnom albumu, "Style & Passion".

S ovim tekstom podosta kasnim, jer album je vani već punih šest mjeseci, no upravo je ovo vrijeme kada će vam "Style & Passion" najviše odgovarati. Zvuk ovog albuma savršeno paše uz radler na plaži ili u trenutku trpanja torbe stvarima prije polaska na jedan od mnogih ljetnih festivala na našoj obali. Zvuk Max Rubaduba poznat je pažljivim poznavaocima reggae prilika u Europi iz njegovih popularnih remikseva, blendova i mashupova. Međutim, na "Style & Passion" je Max Rubadub stvari podigao na novu razinu. I ta je izjava veliko podcjenjivanje ovog djela. Moderni reggae zvuk u kombinaciji s dancehallom, onakvim vedrim i plesnim kakav bi on uvijek trebao biti te uz lagane primjese hip-hopa, a ponekad i duba, odnosno dubstepa, zvuk je koji dominira ovim albumom. Svi riddimi odlično leže uz vokalne izvedbe, za koje je Max Rubadub skupio vrhunske suradnike, a među kojima ima mnogo svima poznatih imena poput reggae legende Luciana, britanskog dancehall veterana Gappy Ranksa, hip-hop/jungle/dancehall/reggae veterana Jamalskog ili jednog od najzanimljivijih novijih europskih dancehall izvođača Skarra Muccija, zatim Lutan Fyaha i mnogih drugih. Mnoge ovih traka već su se solidno prihvatile među reggae publikom, a preostaje im i preuzimanje plesnih podija, jer svaku od njih odlikuje i plesan (a često i vedar) ritam koji upravo najbolje pristaje mnogobrojnim festivalskim zabavama. Najbolja ostvarenja albuma svakako su „My Sound“ (u izvedbi ruskog dancehall prvaka Steppa Sylea i Nappya Paca) i „Stop Preassure“ (u izvedbi Rocker T-a i Jamalskog), no svaki će slušatelj ovdje pronaći još nekoliko uradaka koje će neprestano vrtiti u svom playeru.

Max RubaDub servirao nam je odličnu lako slušljivu kolekciju riddima uz vrhunske suradnike koji su djelo pokrili vokalno. Iako se radi o relativno jednostavnom i komercijalnom usmjerenju modernog reggaea, Max RubaDub nas vraća u jednostavne, vesele i plesne reggae pjesmuljke, nasuprot današnjim preplastičnim i preisproduciranim dancehall hitovima i jednoličnim i dosadnim komercijalnim reggae izdanjima, pružajući nam onu vedrinu i zaigranost zbog koje volimo taj srednjostrujaški reggae.