Baco Records
Baco Records 2017.
4. Veljača 2018

Danakil Meets Ondubground - "Danakil Meets Ondubground"

Za neprepoznati

Čak su i ovi Francuzi imali dvojbe kako će njihov novi album biti prihvaćen u publici. Dok su još u prethodnom, drugome po redu dub albumu "Entre les lignes Dub" od prije tri godine surađivali s Manjulom, koji je Danakilovim trakama udahnuo fini egzotični fler s raskošnom orkestracijom, zapadnoafričkom ritmikom i vrhunskim miksom. U novom izdanju se pak Danakil prikazuju u neobično modernom ruhu zahvaljujući suradnji s tročlanom skupinom Ondubground, koji je se istaknuo ponajviše kroz razne remikse i produkcije za mnoge francuske grupe i pjevače iz reggae domene, prije svega za MC-a Biga Ranx. Nikad prije se ova pariška grupa, koja je aktivna već osamnaest godina i iza sebe ima desetak izdanja i sve veću međunarodnu popularnost, nije odvagnula ovako daleko u aktualne bas vode kao ovom prilikom. Dečki iz Ondubground su uzeli materijale s Danakilovog posljednjeg albuma "La Rue Raisonné" iz prošle godine, analogne instrumente zamijenili dijelom digitalnim te na njima ispucali sav svoj arsenal britansko-francuskog duba, dubstepa, hip hopa i trapa. Pri tome su skladbe, koje su u izvornoj formi imale pristojni reggae šlif, prošle kroz djelimice potpunu transformaciju. Primjerice skladba "Papillons" je od originalnog reggae aranžmana dobila estetični new wave/synth-pop premaz u "Butterflies", a od harmonične reggae balade s hip hop uplivima "Paris la Nuit" feat. Patrice je postao sumorni trap komad "Parisian Dub" s vrtoglavo cirkulirajućim klavijaturama. Treba istaći da ovo nije tipični dub album, već ima više nešto od remiks izdanja, kakva su već godinama specijalnost dečki iz Ondubgrounda. Uz gostujuće vokale s originalnog albuma kao što su Patrice, Nattali Rize, Anthony B i drugi, na ovom izdanju su dodatni vokalisti među kojima prednjači kultni američki MC Jamalski u snažnoj "Tell Dem". Ali i Španjolac Sir Wilson ("Something"), te Green Cross u "Nuff Power", koji praše oštre lirike u najboljem stilu legendarnih DJ-a iz osamdesetih. Uz veliku dozu basa i beatova što udaraju i tresu, Ondubground su Danakil apgrejdali u 2.0 inačicu. I odjednom, ovi Francuzi su se našli - htjeli ne htjeli - u centru moderne bas glazbe.