×

V and P Records
V and P Records 2011.
9. Ožujak 2011

Etana - "Free Expression"

Drugi album snažne Etane
„Free Expression" ime je drugog albuma vlasnice jednog od najljepših glasova u reggae svijetu, Etane (u prijevodu: Snažna). Dvadesetsedmogodišnja diva podarila nam je petnaest skladbi, što ljubavne, što sociološke tematike upakiranih u ovo soul-reggae remek djelo.

Iako joj je ovo tek drugi samostalni album, Etana iza sebe već ima mnogo glazbenog iskustva. Glazbeni put započinje u grupi Gift, za koju se svojevremeno interesirao i veliki Universal Records. Međutim, upravo je taj diskografski div presudio Etaninom napuštanju Gifta. Naime, kako to biva u suvremenoj glazbenoj industriji, Universal je inzistirao na oskudnoj odjeći i sličnim stereotipnim glupostima kojima nam današnja glazbena industrija „prodaje" glazbenice. Potez koji je zatim povukla Etana svakako zaslužuje svaku pohvalu i poštovanje. Diva je odlučila prodavati glazbu, a ne izgled te stoga napušta spomenutu grupu. Uskoro joj se sreća osmjehuje - dobiva priliku kao back vokal pratećeg banda velikog Richiea Spicea te s njim obilazi Ameriku i Europu. Uskoro započinje i samostalnu karijeru s prvim solo singlom „Wrong Address".

Album „Free Expression" primjer je savršenog uklapanja prelijepog glasa i reggae riddima bilo da se radi o ljubavnoj ili društvenoj tematici. Pjesma „Free" otvara album na najbolji mogući način. Akustična gitara i klavir prate Etanino pjevanje stvarajući prekrasnu odu slobodi pozivajući mlade Jamajke na upornost i ustrajnost u svojim ciljevima. „August Town" na „Inner City Lady Riddimu" je pak priča o tragediji izazvanoj pogreškom policije. Iživljavanje policije nad nemoćnim i obespravljenim malim ljudima, iako ne u ovoliko brutalnim primjerima, svima nam je, nažalost, bliska slika te upravo to daje dodatnu težinu ovoj pjesmi. Također, tu je i pjesma „Mocking Bird" na „Gettho Riddimu" gdje se Etana osvrnula na problem siromaštva.

Mogao bih sada ulaziti u problematiku svake pjesme pojedinačno ali time bih samo razvodnio ovu toplu preporuku te uništio Etanino remek djelo. Zato ću samo reći da se radi o albumu koji će svakom ljubitelju reggaea pružiti mnogo zadovoljstva, ali i skrenuti pozornost na probleme današnjeg svijeta.