×

17. Travanj 2010

Dubioza Kolektiv - "5 do 12"

Novi album Dubioze Kolektiv
Nakon dvije godine iščekivanja obožavatelji Dubioze Kolektiv, konačno su dočekali novi album svojih ljubimaca. Nakon „Firme Ilegal" došao je red na „5 do 12". Kako bi ostvarili još direktniju komunikaciju s fanovima, Dubioza nam je ovaj album odlučila pokloniti za besplatni download sa svoje službene stranice.

Ako je itko očekivao da će slava smekšati ovaj sarajevsko-zenički band i utjecati na tematiku pjesama, pogriješio je. Novi nam album donosi novu dozu socijalno i politički angažiranih tekstova. Instrumental, sastavljen od koktela reggaea, duba, rocka, ska, sevdaha, hip-hopa te čak i turbo-folka, prate tekstovi o teškom stanju naroda, korupciji, nepotizmu, iskvarenom sustavu vrednovanja, vlasti, nacionalizmu i svim ostalim virusima našeg društva.

Od gostovanja na albumu valja istaknuti Lošu iz Plavog Orkestra na najavnom singlu albuma „Vidi, vidi, vidi", pjesmi koja ukazuje na problem nacionalizma te vlasti, koja iskorištava povjerenje naroda koje im je dano kroz glasove kako bi ostvarila osobnu dobit. Iako je svaka od devet pjesama albuma potencijalni hit, kao najsvjetlije točke albuma treba izdvojiti pjesme „Kokuz" i „Nitko nije kriv". I dok prva govori o besparici koja vlada narodom i nemogućnosti izlaza iz krize kroz refren: „Zbog svjetske krize nemam za rizle, nemam ni ganje aman, baš bi mi sjelo taman", pjesma „Nitko nije kriv" ukazuje na problem kriminala i rastrošnosti na vlasti te pravnom neodgovaranju pojedinaca za iste.

Odmor od socijalnih i političkih problema nude nam četvrta i deveta (kao posljednja pjesma albuma). „Domaćica" kroz veoma zanimljivu mješavinu reggaea i sevdaha slavi marihuanu i njenu konzumaciju, a za kraj slušanja obožavatelje čeka duhovita prerada starog hita Fatboyslima, „Funk Soul Brothera" na balkanski način kroz koju band analizira, može se reći, tipičan balkanski mentalitet.

Dubioza Kolektiv je bosansko-hercegovački band izražene socijalne angažiranosti. Kako do sad, tako i na novom albumu dečki opravdavaju navedenu definiciju. Novih devet pjesama ispunjene su kritikom te pozivom ljudima da se trgnu iz svoje svakodnevne inertnosti i pokušaju promijeniti stvari na bolje. Ukoliko ste poklonik inteligentnih i kritičkih tekstova praćenih žestokom glazbenom pozadinom, ovaj album će vam se definitivno svidjeti.