Moonshine Recordings
Moonshine Recordings 2016.
4. Srpanj 2016

King Yoof - "Homage to the King"

U stopama velikana

Prvi istinski dub album ovog engleskog producenta nije samo hvalospjev jednom jedinom kralju duba - koji bi u tome slučaju bio King Tubby naravno - već se ovdje ujedno odaje počast za više njih. Sirena što se oglašava odmah na početku albuma podsjeća primjerice na Jah Shaku. Ali fokus King Yoofa je usmjeren na Jamajku i tamošnje velikane duba - naime, rijetko je kada jedan Englez zvučao ovako jamajkanski kao King Yoof u "Homage to the King". Tako je samo doslijedno kada ubacuje samplove Bunny Leeja, kako ovaj objašnjava što je to dub.

Njegovo baratanje s prostorom i dubinom vodi do zaključka da bi ovako možda zvučao King Tubby da uskrsne u dvadeset i prvom stoljeću. Ali i recikliranje nekih kultnih riddima kao što je Sleng Teng, oživljava vrijeme osamdesetih kada je King Jammy revolucionirao dancehall i dub s digitalnom tehnikom. Nema ovdje ni traga britanskom steppers minimalizmu. Trake su raskošno aranžirane s dionicama rustikalne i tople melodike, gracioznim puhačima i obiluju raznim dub efektima. Kroz debele baseve sijeku svoj put oštre gitare i strugaju ih lepršave klavirske dionice. Bubnjevi se odbijaju i poput bumeranga se ponovno vraćaju na početnu poziciju.

Pri tome je stjecajem sretnih okolnosti uopće i došlo do realizacije ovog albuma. Budući da je King Yoof imao pristup mnoštvu snimljenih materijala koji su se tijekom godina nagomilali u arhivi dok je radio za labele poput Sub Slayers, Dub Police i Big Dada Records, odluka je pala da ih se podvrgne dub tretmanu. Nekoliko godina je potrajao taj cijeli proces u kojemu je King Yoof usavršio svoju umjetnost duba i stupio u kontakt s Earl 16, I-Lodica, MC Spee i Raggs, koji mu gostuju na ovom albumu.

Iako je ovaj mladi Englez dijete svog vremena, baveći se raznim aktualnim elektronskim derivatima duba, uključujući i remikse za Congo Nattyja, njegova prva (i prava) ljubav, preko koje je uopće došao do glazbe, bio je lokalni sound sistem Saxon Sounds iz Lewishama. Tu je se po prvi put suočio s golemom snagom i moći klasičnog jamajkanskog duba što pažljivo, ali na svoj vlastiti način King Yoof reproducira u ovih devet vrhunskih dub traka, koje pak nisu tek šuplje odavanje počasti jamajkanskom dubu, već su puno, puno više od zbroja utjecaja pod kojima su nastale.