Positive Reality Records
Positive Reality Records 2015.
3. Prosinac 2015

Kali Fat Dub – "Ringišpil iz Haada"

Novo regionalno izdanje
Kali Fat Dub je projekt za koji se slobodno može reći da su na regionalnu underground scenu donijeli točno onaj izričaj koji joj je nedostajao. Plod je to suradnje Chakke i Harisa Piltona koja nam je, u trenutku kada je „scena“ pomalo zamrla, donijela album kakav se nije dugo čuo na području bivše Jugoslavije. Čim su stigle glasine da ovaj dvojac zajednički boravi u studiju, moglo se pretpostaviti da će se iz suradnje izroditi nešto jako dobro. Međutim, sada kada je među nama, jasno je da je 'Ringišpil iz Haada' nadmašio očekivanja.

Angažirana glazba je danas sveprisutna, ali većinom se ona svodi na prodavanje praznih parola pod lakim notama kako bi se prikupilo što više bodova kod „buntovne“ publike. Ne treba ni spominjati koliko je Balkan plodno tlo za takve umjetnike. Međutim, iznimke uvijek postoje, a upravo je takva iznimka Kali Fat Dub. Obzirom da se radi o dvojici umjetnika koji su i ranije bili poznati kao pojedinci koji guraju neki svoj đir, jasno je da je ujedinjenje moralo dovesti do nečeg jedinstvenog. Tvrda i mračna glazba protkana dozom balkanskog prizvuka uz liriku slobodara s ulice donose potpuno drugačiju sliku angažirane glazbe. Zvuk koji je stvoren ovim albumom sami autori nazivaju post-apocalyptic ethno steam punk dubom, a upravo takav opis najviše i odgovara mračnom dub zvuku prožetom balkanskim ethno motivima i punkerskim buntovništvom. Cjeloviti je zvuk zaokružen Chakkinom slam poezijom koja diže glas protiv virusa modernog svijeta isprepletenog žutom štampom, sijanjem paranoje i straha, širenjem mržnje i uništavanjem humanosti, a sve u cilju brzog i sveopćeg ovladavanja lakovjernim i zaslijepljenim masama te upravljanja kapitalom.

Oni koji duže vrijeme prate Chakkin rad, prepoznati će starije stihove koje reciklira iz nekih prošlih vremena i projekata, ali puno je više novih, a čak i starije rime su zavijene u novo ruho Kali Fat Duba. Ovakvom konstrukcijom koju su nam predstavili na "Ringišpilu iz Haada", Chakka i Haris uspjeli su stvoriti trenutno najaktualniji album u svijetu glazbe, a ni najveći PR stručnjaci nikada ne bi pogodili bolji trenutak za postapokaliptični mračni angažirani album od ovog u kojem se trenutno nalazimo. Album je tekstualnim dijelom potpuno pokrio sve ono što u ovom trenutku sa svijetom ne valja, ali je ponudio i rješenja u promjeni svijesti, a sve je zaokruženo zvukom koji se vrlo dobro nadovezuje na tekstove.
Album obiluje i gostima pa su se Harisu i Chakki tako pridružili Gipsy Sound System, Yoanna, Jah Billah, Waitapu, La Cherga i Fanfara Electronica. Svi ovi gosti donijeli su nešto svoje te tako albumu dvojice kreativno nesputanih pojedinaca unijeli svoje utjecaje, što je sasvim sigurno pomoglo kvaliteti široke slike albuma. Iako na ovom albumu ne postoje tzv. hitovi koji odskaču i „hvataju se na prvu“, ovaj album u svojoj cjelini donosi nešto više od dva ili tri hita. Svaka pjesma ovog albuma zaseban je komadić skladne cjeline koja će vas pokrenuti prema plesnom podiju i rasklimati vaše vratove dok mrkim pogledom na licu prezirete stanje svijesti i mentalitet koji vas okružuje. Ukratko, kako bi raste rekli, gaziti ćete Babilon pjesmom i plesom.

"Ringišpil iz Haada" plod je Kali Fat Duba, suradnje Chakke i Harisa Piltona, dvojca koji je uspio sastaviti vrlo kvalitetan, ali i zvukom i tematikom vrlo bitan album koji je već sada ostavio traga na našoj maloj „sceni“, a svakako bi trebao i produbiti utjecaj, jer svojom kvalitetom to zaslužuje. Za kraj, da dočaram dašak albuma, završiti ću stihovima iz 'Kombajna', ali koji vrlo precizno sažimaju veliki dio albuma:

„Listamo novine, crne hronike, gutamo pomije...
Pratimo prognoze iz sporta i sive ekonomije...
Samo megalomanija i čista džepna filozofija...