Clear Port Entertainment
Clear Port Entertainment 2015.
21. Siječanj 2015

Marlon Asher - "Illusions"

Dobar reggae ne mora nužno dolaziti s Jamajke

Postao je poznat kao 'Ganja Farmer' i 'Cowboy' po hitovima koji su ga lansirali u prvu ligu. U rodnom Trinidad i Tobagu je priznat nagradom kao najbolji reggae/dancehall umjetnik, a za njega je se već čulo i u Africi, Europi i SAD-u. Kod ovih zadnjih je odradio uspješnu turneju po petnaest gradova s tamošnjim Slightly Stoopid. Tako je vjerojatno i stupio u kontakt s renomiranim brooklynskim producentom Don Corleoneom, koji je jedan od producenata ovog novog albuma "Illusions" - monumentalni akt od sedamnaest pjesama, uključujući i bonus materijal, sat vremena ukupnog trajanja i koji obuhvaća moderni roots i lovers reggae, te dancehall. Marlon Asher je od malih nogu znao točno što želi. Inspiracija su mu bili veliki pjevači kao što su Dennis Brown, Barrington Levy, i naravno Bob Marley. Iako njegov vokalni raspon nema tu dimenziju o jednog Dennisa Browna, njegov fragilni ali i melodični glas ga svrstava u red boljih pjevača, koje današnji reggae ima za ponuditi. U "Illusions" Marlon Asher se prikazuje kao dosljedni sljedbenik Rastafarija. To su u pravilu jake roots reggae stvari s puno dinamike i lirične dubine, a ujedno su to momenti kada zvuči i najuvjerljivije; tu ne izostaje kritika sistema u "Babylon Brutality", u sjajnoj "Man A Rock" s plesnim karipskim flerom propagira snagu koja se crpi iz pravih uvjerenja, a u snažnoj "Shashamani" se odnosi na gradić u Etiopiji nastanjen velikom rasta populacijom iz cijelog svijeta. Debelim basom opremljenu ritam sekciju prate priljubljeni duhači i oštre gitare, a zvučna slika se kreće od laganih ("From the Start") i raspoloženih ("Settle Down"), pa sve do gravitatičnih one drop interpretacija kao što je prije spomenuta "Shashamani". U mediokritetni kompromis je ušao s dancehall songovima poput "Marijuana" i "Look Into the Sky", ili pak plitkim lovers natuknicama u "From the Start" i bonus traku "Dabatude". Prevagu ipak odnose bolje stvari, kakvih je na ovom albumu neobično puno i Marlon Asher s "Illusions" dokazuje još jednom da dobar reggae ne mora nužno dolaziti samo s Jamajke.