Promised Land Recordings
Promised Land Recordings 2022.
28. Ožujak 2022

Koffee - "Gifted" - reggae za novu generaciju

Zvijezda je rođena
Kada je Koffee objavila EP "Rapture" mnoge oči su bile uprte u nju, a pravi polaritet je izašao na vidjelo kada je osvojila Grammya za navedeni EP. Vodile su se mnoge javne polemike da li je zaslužila THE nagradu, no s novim “Gifted” vjerujem da je opravdala sve potencijalne sumnje. Ovaj komercijalni uspjeh jedne 21-godišnjakinje s Jamajke mnogo znači za reggae glazbu, da ponovno pozicionira reggae na vrhove svjetskih top ljestvica. Novi val reggae izvođača iznjedrio je mnoge talente na vidjelo koji su pokazali svijetu da ova scena nije umrla u devedesetim godinama 20. stoljeća. Nekome tko intenzivno prati nova izdanja i reggae glazbu može ova konstatacija zvučati priglupo no u širem kontekstu, prosječan konzument glazbe ne zna dalje od Bob Marleya, Inner Circela ili Shaggya. Stoga je ovaj agresivni promotivni angažman oko plasiranja Koffee iznimno koristan za širu zajednicu. O njoj pišu poznati magazini poput Ellea, The Guardiana i Rolling Stonea, gošća je kod Rodigana na BBC Radio 1Xtra, a šuška se da surađuje s Rihanom na njenom novom albumu. Nema sumnje, zvijezda je rođena.

"Gifted" donosi deset pjesama, a otvaranje vas zbuni s poznatim taktovima “Redemption Songa” u “x10”, dok album pršti od stilske raznovrsnosti i zanimljivo postavljenih pjesama poput kratke “Defend” koja je posvećena nasilju na ulicama. No odmah nakon slijede hitovi “Shine”, naslovna “Gifted” i “Lonely” koje su postavljene kao okosnica albuma koji je kombiniran u kroz dancehall, afrobeats i pitki pop kojeg lako možete zamisliti da udara s onih radio postaja koje uporno preskačete cijelog života. "Gifted" je za plažu, za trgovačke centre, za laganu vožnju biciklom u svježi proljetni dan, "Gifted" ima prolaz svuda. Nakon “Lonely” stiže “Run Away” gdje dobro iskorišten taj omraženi auto tune efekt no slijede ipak bolji komadi na albumu u obliku “Where I’m From” i “West Indies”, a najavni singlovi “Pull Up” i “Lockdown” zatvaraju ovo debitantsko izdanje. “Pull Up” je uz “Run Away” slabija karika na albumu no “Lockdown” zato odlično odražava izazove s kojima se bori nova generacija ljudi čiju je bezbrižnu mladost sasjekla pandemija. U konačnici, pozadinski likovi odnosno producenti JAE5 i Frank Dukes produkcijski su istesali album do granice savršenstva.

“Gifted” je vrlo pitko izdanje kao stvoreno za predstojeće ljetne dane, no treba ga shvatiti i ozbiljno jer sama Koffee je iznimno talentirana žena. Koffee je sa svojim talentom ušla u A klasu svjetskih izvođača, a zanimljivo će biti promatrati hoće li biti nominirana u narednom izdanju Grammya. Iako je lijepo dobiti priznanje, no kipić u današnjem svijetu ima sve manji značaj. Bez obzira na komercijalni uspjeh, neka Koffee ostane nositeljica i realizatorica vlastitih ideja, a dobra izdanja poput “Rapture” i "Gifted" nizat će se i dalje.