18. Rujan 2013

Killo Killo Banda - „Berba“

Pozitivne emocije ljeta

Novosadska Killo Killo Banda u ožujku 2013. godine izdala je svoj drugi album „Berba“. Afrički zvuk karakterističan za neke druge kulture uklapaju u formu bande; tipičnog tamburaškog sastava naših krajeva. Sa zrelijim zvukom u odnosu na svog prethodnika, „Berba“ donosi opširnu zbirku brojeva koje povezuje roots reggae. Tema djela – već dobro nam poznato prebolijevanje bolesti šire regije, ovoga puta prilično uspješno.

O glazbi nema puno priče, prepoznatljivi stil nastavlja svoj razvoj bez previše odstupanja. Ponekad karipski zvuk priča već poznate melose u novom ruhu. Prekrasna „Da sam znao“ daje snažan lirski ugođaj i pokazuje umjetničku vještinu izvođača da na nov način ispriča arhetip. Killo Killo Banda kroz svoju glazbu spontano miješa vrijeme i prostor tvoreći autentičan ugođaj („Litre dve“).

Oslanjajući se na ideje rastafarijanstva, bend stvara oazu pozitivne energije prebolijevajući poroke društva s osmijehom. Bijeg od depresije nalaze u humoru, a smisao života traže u manje materijalnim stvarima. Sa standardnim sastavom benda, Killo Killo Banda se u stvaranju vlastitog zvuka oslanja samo na maštu vlastitih članova iskorištavajući reggae kao veoma prostrano polje za eksperimentiranje. Istražujući spektar uvijek zanimljivih istočnjačkih i mediteranskih kultura te koketirajući povremeno s američkim naslijeđem bluesa i jazza, Banda zadržava određenu dozu suptilnosti i oslanjajući se na onu „manje je više“ zadržava pažnju slušatelja. Nakon veoma uspješne ljetne sezone, nastup Killo Killo Bande u Zagrebu odgođen je za neke druge prilike. Pozitivne emocije ljeta zadržane su u izdanju EXIT-a, na čijoj stranici ćete besplatno naći i ovaj album.

Tekst:   Mia Ćaćić