14. Travanj 2021

Positive Thursdays in DUB - “Landing on Planet Dub”/”Remixed on Planet dub”

Izdanja za zaljubljenike u space dub
Zaljubljenici u glazbeno eksperimentiranje okupljeni oko projekta Positive Thursdays koji je krenuo kao radijska emisija 2006. godine, a 2011. godine se pretvorio u bend čija je zajednička strast ljubav prema dub glazbi. S godinama su postali poljski predstavnici dub scene, bend s iskustvom, brojnim suradnjama i prijeđenim kilometrima. Usredotočeni na pokazivanje širokog spektra dub i reggae glazbe, Positive Thursdays objavili su album u jeku prvog lockdowna sredinom 2020. godine pod nazivom “Landing on Planet Dub” što je ujedno i njihov prvi album. Proces nastajanja albuma trajao je još od 2018. godine, a dub pulsacija i reggae fuzija je nit vodilja njihovog prvog dokumentiranog izdanja. Album otima slušatelje na putu prema planeti Dub, čuje se raskoš saksofona i trombona, udaraljka i klavijatura, a cjelokupno izdanje naginje prema eksperimentalnom jazzu koji se tako lako uklapa s dubom. No već godinu dana kasnije pojavljuje se remiksirano izdanje albuma ”Remixed on Planet dub”, a na planeti u vladavini Positive Thursdaysa odlično su se snašli prekaljeni dubberi Vibronics, Chazbo (Bush Chemists), Suns Of Dub, Uncle Fester On Acid, a uključili su i domaće snage Dod i Jabbadub iz Poljske.

Oba izdanja otvara moćna “Knowledge” u kojoj se konstatira spiritualno, intelektualno i kulturološko značenje reggae/dub žanra, a u remixu se dobro snašao njemački dub producent Alien Levi. “Rising” donosi širok raspon puhačkih instrumenata koju dodatno obogaćuju gitarske dionice, a Jabbadub ju je u svom remixu učinio još plesnijom. “Turbulence” kreće u steppers ritmu, a puhači su i ovdje dominantni akteri, a Chazbo u remixu usporio je ritam pa se turbulencije ipak ublažuju. Vibronics se uhvatio “Amazing Spacea” koja se u originalu vrhunski nastavlja na “Turbulence”, a već u prvim taktovima remixa čuje se Vibronicsov potpis. Cijela space dub tematika okrunjena je “Dub Warsima”, a Suns Of Dub u svojoj interpretaciji apsolutno odlazi u novu dimenziju postojanja. Nije lako od dub izdanja izvesti novo dub izdanje, pogotovo ako je kompleksno kao “Landing on Planet Dub”. Iz oba albuma očituje se da Positive Thursdays in DUB traže eksperimentiranje koje ih dalje usmjerava u nepoznatim smjerovima dub žanra, nadam se da ih je i remix izdanje postavilo na mapu dub bendova koje je poželjno pogledati uživo.