×

Samostalno izdanje
Samostalno izdanje 2012.
29. Rujan 2012

S-kapada - "Balkan C"

Eksplozija ska diskografije u našoj zemlji se nastavlja

Polako ali sigurno, naše se ska snage guraju i u televizijski i radio eter, a Postolar Tripper više nije jedini ska band s izdanjem na velikom labelu (Menart). Priključili su mu se Nan deSKA i Justin's Johnson na Croatia Recordsu, a željno se isčekuje i novi album Radio Aktiva koji bi uskoro trebao osvajati etere.

Nekako potisnuti u pozadinu ovih događanja pogurnut je prvi studijski album osječke S-kapade. Poznavateljima ska prilika ovi su dečki dobro poznati po originalnim live nastupima koji zrače veselom atmosferom. Balkanski ska punk najkraći je mogući opis njihove glazbe. Međutim, ne radi se o „cajkarošima“ koji su se ukrcali u vlak koji brzo navire prema MTV-u, CMC-u, Narodna TV i sličnim TV postajama. Ove dečke krasi jedinstvena originalnost. Ne bježeći iz svog prirodnog, balkanskog, okruženja, stvorili su sirovi ska-punk zvuk koji, uz gitare i puhačke dionice, dodatno obogaćuje harmonika. Kada se na ovaj originalni zvuk nadodaju i duhoviti tekstovi koji krase S-kapadin glazbeni opus, završni proizvod je iznimno zanimljiv album, nepravedno potisnut iz centra zbivanja ska eksplozije. Obol svojoj ljubavi prema stripovima dečki su dali kroz „Zagora“ i „Alan Forda“, dok su sveopću homofobiju balkanskog društva ismijali kroz duhovitu baladu „Gej“, koja, prigodno, u svojoj glazbenoj podlozi posjeduje najviše daška balkanskog zvuka. Ono što reperi zovu reprezent, S-kapada je obradila u svojoj „Mi smo eskapada“. Kakav bi to album bio bez barem jedne ljubavne pjesme? Očito, ovu misao su dečki uzeli za misao vodilju kada su na album uvrstili i svoju najhitoidniju pjesmu, „Safty“. Nikako se iz plejliste ne smije izbaciti niti „Piratska“. Duhovitu, pomalo djetinjastu priču o gusarima prati veseli ritam i lako pamtljiv refren „Pirate I was meant to be…“ te će vam ova pjesma sigurno zapeti u uhu i biti će je tada jako teško izbaciti iz glave.

U moru ska snaga koje je uhvatila izdavačka groznica, iz prikrajka je zaplivala i S-kapada. Iako album nije izdan pod major labelom (što se ovih dana mnogima događa), svakako zaslužuje vašu pažnju. Sirovi zvuk nije studijski preobrađen, što je dodatni plus ovom albumu. S-kapada je definitivno jedan od onih bandova kojima originalnost ne predstavlja biti prvi u kopiranju svjetskih trendova koji još nisu stigli na naša, balkanska vrata, već u moru popularnih zvukova pronaći svoj nadasve jedinstveni zvuk.