On-U Sound Records
On-U Sound Records 2019.
23. Lipanj 2019

Lee "Scratch" Perry - “Rainford”

The Upsetter
Što novo može plasirati glazbenik koji iza sebe ima preko 70 službenih izdanja tijekom svoje pedesetogodišnje karijere? Može objaviti “Rainforda”, autobiografski album na kojem se pridružuje samozatajni Adrian Sherwood na kontrolama. Mediji proglašavaju ovo jednim od najintimnijih albuma ovog dugovječnog genija no zar nije li gotovo svako njegovo izdanje takvo?

Iako Perryev glas nije melodičan, Sherwood s mekanom dub podlogom prati njegovu potrebu za izražavanjem. Album otvara “Cricket On The Moon” gdje Perryeva luckava lucidnost dolazi odmah prvi plan, a već u narednoj “Run Evil Spirit” Sherwood dominira u stvaranju plesne podloge. Slijedi ju aktualni singl “Let It Rain” koju otvaraju stihovi besmrtnosti “I am not dying and I am not lying” zamišljenu kao ritualno spiritualno pročišćenje svega što postoji. "Let It Rain" dolazi s genijalnim video spotom u režiji Peter Harrisa i Llyr Williamsa. No ritualno pročišćavanje se provlači kroz cijeli album, a posebno se ističe u “Makumba Rock” u kojoj Perry ponovno mekeće, plače, zaziva roditelje, crnu magiju i ispušta druge nedefinirane zvukove. Iako na prvi dojam bizarna, Sherwood ju je obukao na način da može izvrsno funkcionirati na plesnom podiju. Preko proročanskih “African Starship” i “Kill Them Dreams Money Worshippers”, Perry stiže do prosvjetljenja na “Children Of The Light” i u konačnici “Rainford” zaključuje s “Autobiography Of The Upsetter” u kojoj spominje svoje roditelje imenom i prezimenom te pripovjeda o svom odrastanju na plantaži u kolonijalnoj Jamajci davnih 1930-ih i snovima da postane svjetska glazbena zvijezda.

I evo nam Perrya kao svjetske zvijezde u osamdeset trećoj godini na ovogodišnjem izdanju Seasplash festivala u Šibeniku u funkciji svetog trojstva duba, Mad Professor - Scientist - Lee "Scratch" Perry. Ulovite ovu staru školu duba uživo dok još možete, a od sada nadalje možemo bacati oklade koliko će još albuma izbaciti Rainford Hugh Perry.