Kevin MacDonald - "Marley"
2012.
10. Srpanj 2012

Kevin MacDonald - "Marley"

Recenzija dokumentarca o Bob Marleyu

Tko je uistinu bio Bob Marley? Pjevač, gitarist, propovjednik, reggae ambasador i mnoge druge titule se mogu pripisati ovom jedinstvenom, velikom čovjeku.

Za života ga je pratio naslov prve reggae superzvijezde, a nakon što nas je napustio, u proljeće 1981. godine, postao je legenda čije će nasljeđe zauvijek živjeti s nama. Mnogi su dokumentarni filmovi snimljeni o njemu, napisane mnoge pjesme i knjige. Jedan takav film izašao je i na 31. godišnjicu Bobove smrti.

Film prati životnu priču velikog Roberta Neste Marleya od njegovog djetinjstva i glazbenih početaka do njegovih posljednjih trenutaka u bavarskoj klinici doktora Josefa Isselsa. Glavna razlika između ovog i prijašnjih dokumentaraca očituje se kroz različite kuteve gledišta na Marleyevu osobnost, kako one pozitivne, tako i one negativne. Također, po prvi puta je na filmu okupljen toliko veliki broj ljudi bliskih Bobu. Film je na jednom mjestu okupio njegove prijatelje, poznanike, glazbene suradnike, ljubavnice, članove obitelji i političare kako bi svatko ispričao svoju stranu priče o najvećem reggae umjetniku svih vremena. Rezultat tog velikog okupljanja je definitivno najdetaljniji film o liku i djelu jedne legende. Od podrumskih proba originalnih The Wailersa do zadnjih koncerata u New Yorku i Pittsburghu, film prati ljudsku, duhovnu i glazbenu stranu ovog velikana.  Pod producentskom palicom Kevina MacDonalda i Bobovog sina, Ziggya Marleya, film je uspio približiti nas  Bobu kao umjetniku i  kao čovjeku sa svim njegovim vrlinama i manama. Nije bitno jeste li štovatelj originalnih Wailersa, kasnijeg Bobovog stvaralaštva ili uopće ne volite njegovu glazbu, Bob Marleya ste „prisiljeni“ voljeti i cijeniti ukoliko volite bilo koju vrstu glazbe proizašle iz onoga što danas nazivamo roots reggaeom. Upravo iz tog razloga, svatko tko u sebi osjeća duh reggae glazbe trebao bi pobliže upoznati čovjeka koji je tu glazbu prvi izveo izvan jamajkanskih granica i proslavio je širom svijeta, a upravo vam ovaj film to omogućuje. Upoznajte Boba kroz priču ljudi koji su djeliće svog života djelili s kraljem reggaea. Tu nije riječ samo o nastajanju glazbe koja je osvojila svijet, već i o dobrim i lošim stranama Marleya kao čovjeka, oca, prijatelja i muža, njegovim životnim motivima, odnosima prema materijalnoj i duhovnoj imovini, o tome na koji je način koristio svoju slavu i moć da dopre do „malog“ čovjeka i njegove svakodnevnice. Sve u svemu, riječ je o filmu koji prikazuje potpuno zaokruženu priču jedne od najvećih glazbenih legendi uopće.

Nakon mnogih priča o glazbeniku, napokon je izdan film i o čovjeku Robertu Nesti Marleyu. Mnogobrojni gosti koji pričaju svoju stranu priče o velikom Bobu nisu priču razvodnili, već su je detaljizirali i upotpunili te je nastao do sada najbolji film o velikom umjetniku, velikom lideru i velikom čovjeku koji svoju glazbu nije samo izvodio, već i živio.