RockLive Records
RockLive Records 2017.
5. Ožujak 2018

E:S:T:E:R - "I"

U trbuh i u glavu

Bubnjevi rotiraju poput krakova nevjerojatno bliskog i glasnog helikoptera. Vruummm...vruummm... vruumm... Neobično dugo pušta ovaj koprivnički duo tu zvučnu sekvencu da traje u turobnoj "Budi me". Svojevrsni bas overkill su pripremili E:S:T:E:R u prvom dugosvirajućem albumu, nakon niza prethodnih singlova. Jedan od tih je bio i "Samo tvrdo brate", u kojemu su zlostavili stih Parnog valjka ('naoružan samo puškom, hodam ja kroz grad'). Premda su i hip hop i elektronika davno postali dio srednje struje, kod ovih Koprivničana sve to ima nešto u srži anarhističko, prljavo i posve izvan mainstreama. Točno tempirani dropovi i beatovi masivnog intenziteta dominiraju albumom, čiji basevi su bijesni, šugavi i nabrijani poput pankerske gitare. Nasuprot hrapavim basevima i ritmičkim razaranjima, stoje vrlo kaotične klavijature od kojih se gubi orijentacija, kao da su svirane šakama a ne prstima. Ali iako glazbene podloge udaraju u trbuh, njihovi tekstovi udaraju u glavu. Ovi Koprivničani se daju potpuno aktualno. Gotovo da i nema skladbe, koja se ne referira na neku trenutnu ili trajno goruću situaciju. Inspiraciju crpe - kako kažu - iz svakodnevice i vijesti, stoga nije ni čudo što u svojem debi albumu Denis Košćak i Aleksandar Rapaić nemaju lijepih riječi za državu, život i situaciju u kojoj se nalaze. A i kako bi? O neispunjenim snovima je tu riječ ('sanjam isti san, ali ga ne živim'); o domovini, koja je u međuvremenu postala nečija imovina ("Doba lutrije"). O cirkusu je tu riječ, koji se svakodnevno odvija pred njihovim očima. Upravo u "Cirkuska", uvodnom broju od ukupno deset skladbi albuma "I" (rimska jedinica) je bilo dovoljno samo pustiti isječke izjava nekih naših političara i javnih ličnosti, da bi se predočila čitava tragikomedija ('pipl mast trast as'), koju su svi prinuđeni pratiti. Ovo nije raj, ovo ti je robija - utvrđuju ova dvojica prijatelja iz djetinjstva na jednom drugom mjestu albuma. I to je nešto što nisu tek sad otkrili s novim projektom, već isto na razne načine ponavljaju već godinama. Prvo u sklopu grupe Dead Fish, koja je također iskakala iz okvira po neobičnom stilskom miksu i čija polovica sada nastavlja dalje pod nazivom E:S:T:E:R. U jednom intervjuu su izjavili da se određena doza provokacije zapravo nalazi u njihovoj viziji i misiji. Uz to bi se mogle još nadodati aktivna agresija i bolesna ljubav prema basu.

Moglo bi te zanimati