Planet Dread Records
Planet Dread Records 2017.
16. Veljača 2017

Dub Division - "Wisdom"

Mir s tobom

Iako u novom albumu priznaju da nikada nisu bili u Kingstonu, Dub Division su u duhovni i glazbeni žitelji ovog grada, ali onakvog kakav je bio prije tridesetak godina kada je klasični roots reggae bio na vrhuncu. Njihova je lirika protkana rastafarijanskim načelima; oni pjevaju o opamećivanju, mudrosti, miru i prirodi. Ukratko, svemu onome što nam je u današnje vrijeme više nego potrebno. I ne bi tu bilo ničega posebnog da pjevač Emmanuel u to sve ne unosi dušu i toliko emocije kao da te riječi dolaze od jedne od žrtava, koja je izostanak toga svega osjetila na vlastitoj koži. Naslovna "Wisdom" je sa svojom gudačkom elegijom Weltschmerza kao epitaf na svijetu uništenim glupošću ljudi. U skladbi "Shalom" se umijeće mira uči prakticirati na gotovo dnevnoj bazi. Iako su već dvadeset godina prisutni na sceni, za ovaj sastav iz Hamburga "Wisdom" je tek drugi po redu album. Pri tome im izlazak debi albuma "Shalom" leži samo pet godina unatrag. Nije poznato zašto su Dub Division, koji ujedno spadaju među najstarije njemačke reggae sastave i čija web prezentacija se čita kao oglas nekakvog svatovskog benda za unajmiti, toliko dugo čekali sa snimanjem albuma. Također se ne zna zašto su skladbu "Shalom" ponovno uvrstili na novi album kad je ona već bila naslovna skladba prethodnog albuma. Isto kao što nije jasno zašto je naslovnica toga albuma izgledala kao da je došla ravno iz uvrnutnog uma jednog Hieronymusa Boscha. Nije, na kraju, ni bitno. Ono što je važno je kako oni zvuče i tu je kvaka. Zahvaljujući spomenutom pjevaču Emmanuelu 'The Rainbowwarrioru' Musoke iz Ugande, Dub Division imaju nedvojbenu afričku notu i egzotični šarm, što ne mogu prekriti ni puritanski roots reggae stil Jamajke sedamdesetih, kojega ovi sa svim tim hipnotičnim beatovima i preugodnim harmonijama imaju u malom prstu, niti atmosferična i rustikalna produkcija dodatnih pet dub verzija iz režije Dubvisionista. Emmanuelova skroz naskroz tradicionalna afrička vokacija i glas, koji vuče paralele s onim od Alpha Blondyja, jeste velika ali nije jedina posebnost ovog sastava, čiju užu postavu još čine gitarist Micky 'Dread' Turmizi iz Indonezije, koji bi sa svojim polifoničnim gitarskim stilom isto tako mogao biti podrijetlom i iz Afrike, te bubnjar 'Admiral' Ali Toukabri iz Tunisa i Nijemac Dennis 'Dubwise' Thase na basu. Album "Wisdom" je kasno djelo majstora koji su usavršili umijeće reggaea i pri tome nisu zaboravili u to sve ubaciti nešto svoje urođeno i dragocjeno, ono što malo koji drugi na sceni imaju.