Wah Wah 45's
Wah Wah 45's 2016.
9. Siječanj 2017

Dele Sosimi Meets Prince Fatty and Nostalgia 77 - "You No Fit Touch Am in Dub"

Afrobeat naglavačke

U ranoj mladosti je bio dio famozne scene formirane oko nigerijskog grada Lagosa u sedamdesetima, gdje je Fela Kuti rezidirao u svojoj pseudo-republici Kalakuta i praktički izmislio afrobeat kakav danas poznajemo. Bio je to po glazbenoj inovativnosti i energiji afrički ekvivalent Kingstonu u sedamdesetima, gdje je se bogata tradicija perkusije i ritmike iz Gane modernizirala putem nigerijske highlife glazbe te jazz, rock i funk utjecaja koji su pridošli od afričke dijaspore. Dele Sosimi ne samo što je bio svjedokom toga vremena, već je kasnije i aktivno u tome sudjelovao kao glazbeni direktor Fela Kutijevih sastava Egypt 80 i Postive Force. Nakon smrti svojeg mentora u 1997. godini, Dele Sosimi se vraća u London, od kamo je sa svega četiri godine s roditeljima odselio u Nigeriju, i nastavlja solo karijeru. Nakon desetogodišnje stanke u 2015. godini izlazi njegov povratnički album "You No Fit Touch Am", miksan od strane Ben Nostalgia, poznat više kao Nostalgia 77, spomenuti album je bio veličanstveni povratak na scenu ove afrobeat zvijezde. Dele Sosimi je učio od najboljih i njegov afrobeat ima sve prednosti ove glazbe, počevši od strahovite ritmike, zakrivljenih bas linija i filigranih melodija pa do istog soc-kritičkog konteksta u tekstovima, kakav je njegovao i učitelj mu Fela Kuti. Budući da je producent albuma Ben 'Nostalgia' Lamdin (Nostalgia 77) također već stekao iskustva u dubu u suradničkom albumu "In the Kingdom of Dub" s Prince Fattyjem, nekako je po prirodi stvari bilo jasno da i ovaj album mora dobiti svoju dub verziju. Ona je uslijedila godinu dana poslije i izvrsni je primjer spoja afričke glazbe i duba. Isti trend je već iznjedrio spomenuti album Prince Fattyja i Nostalgie, kao i Victora Ricea te izdanja od Dub Colossus i nije baš uvijek polučivao željene rezultate. Za razliku od ovoga puta. Psihodeličnost koja je ležala u srži lagoškog afrobeata je ovdje putem duba potencirana na sasvim novu razinu, pri čemu su ova dvojica veliku pažnju položili na ritmiku i bas, izoliravši tako najosnovnije sastojke skladbi u pravoj dub tradiciji. Rezultat je takav da nudi ono najbolje iz oba svijeta.