Diversité
Diversité 2016.
2. Svibanj 2016

Dub Inc. - "They Want Riddim"

Raj u nastavcima

Prije tri godine je ovaj francuski sedmeročlani sastav s "Paradise" izdao svoj do sada najuspješniji album. Preko 35 tisuća prodanih primjeraka ovog albuma je pratila međunarodna turneja, koja je dečke iz Dub Inc. odvela u 25 država, a broj održanih koncerata u protekle tri godine je se popeo na 150. U međuvremenu su izašle, računajući i ovu novu, tri riddim kompilacije, koje se baziraju na materijalima sa spomenutog albuma.

Iako ideja jednog takozvanog one-riddim albuma nije nešto što su Dub Inc. jedini patentirali - ovakav format je naime već dugo godina čvrsto etabliran u reggaeu i srodnim pravcima poput dancehalla - ovi Francuzi su ipak umili zabijati pogotke s prestižnim gostima, dok se većina drugih sličnih albuma mora zadovoljiti s uglavnom manje poznatim izvođačima iz drugog reda.

Sve to pak govori i koliki ugled ovi Francuzi uživaju u relevantnim reggae krugovima. Tako u ovom novom izdanju na popisu su Gentleman, Anthony B, Luciano, Jah Mason, Solo Banton i drugi, a obrađena je skladba "They Want" s albuma "Paradise", koju su prvotno izveli Komlan iz Dub Inc. i Skarra Mucci. Svaka od ovih šest verzija - ne računajući originalnu traku i završni instrumental - je koncipirana kao duet u kome nastupaju uvijek po dva pjevača. Primjerice u skladbi "Face the Storm" su zastupljeni Gentleman i Kabaka Pyramid, u "Highest" to su Luciano i Solo Banton i tako dalje.

Pri tome se može raspoznati određeni obrazac, koji se uvijek iznova ponavlja. Upareni su uvijek pjevači s više melodičnim vokalima s onim koji raspolažu s grubljim i energičnijim glasovima. Ponajviše se ta vokalna ambivalentnost može uočiti u trakama poput "Something to Live For", gdje je dinamični i abrazivni glas od Jah Masona suprostavljen harmoničnom i putenom vokalu Cidade Verdea. Ili u skladbi "Come Down", gdje snažni Anthony B u svojoj tipično energičnoj maniri stoji nasuprot baladnom Lukie D.

Sam They Want-riddim je vođen tjerajućim upbeat tempom i pulsirajućim bas linijama, praćene brzopoteznim gitarskim skankom i toplim, bubrećim uplivima klavijatura te vitalnim puhačkim gradacijama. Uz minorne izmjene u aranžmanima, prilagođavajući ih različitim potrebama dotičnih gostiju i vodeći se temama skladbi, Dub Inc. su uspjeli iz samo jedne polazne trake izgraditi zanimljiv i obilat glazbeni koktel, koji je ustvari završni čin jedne uspješne priče albuma "Paradise", prije nego krajem ove godine izađe novi album ovih Francuza.