Basco Sound
Basco Sound 2016.
17. Ožujak 2016

Colah Colah - "Togetherness"

Nasmiješi se i vjeruj

On ne miješa obični duhan s ganjom i nije nikad u bedu. Njegov nadimak je za njega program - "colah" na jamajkanskom kreolskom znači "boja", ali za Stephena Shaw Buygravea jednom nije dovoljno, pa se mora ponoviti dvaput - Colah Colah je nezasitan i nepokolebljiv u širenju rastafari poruke.

Za svoj novi, sedmi po redu album je se dosjetio nečega posebnog. "Togetherness" je dijelom standardni album, a dijelom riddim kompilacija, budući da se čitavo izdanje s ukupno čak dvadeset traka, sastoji iz tek četiri osnovna riddima podijeljeno na po pet skladbi. Ali tu nije kraj. "Togetherness" je također kolaborativni album s dvadeset i sedam gostiju na mikrofonu. Na popisu su neka poznatija imena kao Luciano ("Father Moses") i Mikey General ("Glory Hallelujah"), ali i puno nadolazećih snaga kao što je Andrew Tosh, sin legendarnog Petera Tosha.

Ovaj Jamajkanac shvaća rastafari vrlo ozbiljno, te čvrsto vjeruje u zajedništvo i mišljenja je da samo skupa i ujedinjenim snagama možemo stvoriti bolju budućnost. Zato uvijek gleda da što više ljudi involvira u svoje projekte, koji se ne ograničavaju samo na glazbu, već je angažiran i u društveno korisnim akcijama poput jamajkanskog Climate Change projekta za očuvanje prirode.

Pored toga je vrlo dobro povezan u jamajkanskoj reggae sceni - što lokalci u Kingstonu nazivaju "Colah Colah društvena mreža" - a svi ga cijene i poštuju kao autentičnog rastu, čiji cilj je među ljudima širiti isključivo pozitivne vibracije. To se oslikava i u ovih dvadeset modern roots skladbi, koje su redom uzdižuće, plesne i samo tako frcaju energijom. Gotovo od početka do kraja albuma, dinamični tempi tjeraju pred sobom razigrane bas linije i zarazne skankove.

U njegovim pjesmama su isprepleteni religiozni i rasta motivi s društveno-kritičkim opservacijama, poučnim savjetima ('the more you want from life, the more you can get from life'), te pozitivnim i veselim porukama. Tako u naslovnoj "Togetherness" pjeva: 'Show me that smile and forget about the stress', a u uvodnoj "Power of Music" s Andrew Toshom ističe veliku važnost (reggae) glazbe u njegovom životu.

Iako se u njegovim tekstovima može naći ista ona naivnost s kojom puno današnjih reggae izvođača objašnjava svijet - stvari se ne mogu, na žalost, mijenjati na bolje tek s osmijehom na licu - ali pozitivna reggae glazba, puno ugodnih ritmova i zajedništva koje Colah Colah slavi u svom novom albumu, za to su ipak dobar početak.