samostalno izdanje
samostalno izdanje 2016.
3. Ožujak 2016

Leah Rosier/ Rise and Shine - "Only Irie Vibes"

Samo dobre stvari

Ova mlada Amsterdamka, pored toga što očito to umije, definitivno i voli pjevati. Čuje se to nedvojbeno iz svake strofe, svakog refrena njenog novog albuma. Toliko energije i uživanja se jednostavno ne može odglumiti - upravo "Only Irie Vibes" kao što govori naslov ovog njezinog drugog po redu albuma, čiju realizaciju je omogućila online kampanja grupnog financiranja. A s istom tom strasti Leah piše također tekstove, te svira gitaru i klavir još od malih nogu.

Za Leah Rosier to je kulminacija skoro pet godina rada, pisanja novih skladbi i rada s francuskom grupom Rise & Shine od kako je polovinom 2012. godine izašao njen debi album "High Paw". To sve pored posla u jednom amsterdamskom coffee shopu, iskustva kojeg je preradila u skladbi "High Grade Woman", Leah Rosier se angažirala i kao vokalistica na nekolicini reggae i dancehall riddim projekata, a nastupa i s dva sound sistema.

Također je odlično umrežena u reggae zajednici na relaciji Nizozemska - Francuska. Tako je ovaj novi album snimljen u francuskom Le Zebre studiju i produciran od strane tamošnjeg inženjera zvuka Thomasa Jacquota. Njegova produkcija je u svakom momentu ovih ukupno trinaest pjesama odraz stila od Leah Rosier.

To su živahni, svježi i dinamični aranžmani s osnovom u roots reggaeu, ali i uplivima modernijih poteza kao što su primjerice široki synth-valovi preko kojih levitiraju majestetični puhači u "Fit for A King" ili fini i glatki digitalni sound u plesnoj ali i ironičnoj "Lottery". Dok se u prije spomenutoj "High Grade Woman" u prvi plan svako malo probija abrazivna gitarska distorzija, praćena spacey efektima i snažnim, stupajućim tempom.

Ali to nisu jedina ugodna iznenađenja ovog albuma, naime, kao i svaki europski reggae izvođač koji nešto drži do sebe i ima tu mogućnost, Leah Rosier je poduzela nekoliko putovanja na Jamajku - čemu je posvetila prozračnu, cvrkutom tropskih ptica i nepatvorenom pozitivnom popločanu skladbu "One Day" - prilikom čega se povezala sa slavnim Mighty Diamonds i tako ostvarila staru želju. A tako je nastala i kolaboracija u "All Around the World" u kojoj se pojavljuju naširoko poznate i voljene vokalne harmonije ovog kultnog trija.

U svezu s Jamajkom se može dovesti i posljednja skladba albuma. "My Dream" je snažna, simbolična i vrlo atmosferična zvučna iluzija, preplavljena krupnim duhačima i prostranim synthovima, a vođena sporim tempom i emotivnom gitarom. U njoj Leah opisuje jedan svoj san u kojem ju grupa nyabinghi bubnjara poziva da im se pridruži. Također je u jednom od tih putovanja nastala suradnja s mladim jamajkanskim pjevačem Jahbar I u himničnoj "Rebel the Music" s razigranim klavirskim minijaturama, suptilnom pratnjom akustične gitare i šuškanjem rustikalnih udaraljki.

Leah svako malo u svom novom albumu dočekuje s mnoštvom stilskih varijacija i vrlo energičnom produkcijom, zanimljivim ali i zabavnim tekstovima te pokazuje da može čak parirati i sa slavnim jamajkanskim legendama poput The Mighty Diamonds (kao u skladbi "All Around the World"). Tako da "Only Irie Vibes" ima samo dobre stvari.