Alejandro Eñeso
Alejandro Eñeso 2015.
11. Veljača 2016

Alex Bass - "Thanks for Life"

Mlad i sretan
Jedna od klasičnih početničkih grešaka za mladog izvođača s međunarodnim aspiracijama, a koji ne dolazi s engleskog govornog područja, je skoro čitavu svoju internet-prezentaciju imati - kao što je slučaj s ovim mladim vokalom iz Barcelone - na španjolskom. Posebno ako već ionako ima tekstove na engleskom. Ali to su valjda stvari koje se pokupe i saznaju usput kako se gradi karijera, ako se nema već nekog tko će te posavjetovati unaprijed.

EP "Thanks for Life" je prvi veliki korak u samostalnoj karijeri Alexa Bassa, koji je se do sada angažirao prvenstveno u badalonskoj grupi The High Connection s kojom je snimio već nekoliko EP-a. Za svoje novo izdanje je okupio prvoklasnu ekipu nekih od najboljih glazbenika iz Barcelone, a koji su se našli pod zajedničkim nazivom The Same Song Band. Pojačan ovakvom ekipom, Alex Bass nam u ovom novom EP-u servira četiri pjesme i dvije dub verzije, koje su skroz naskroz u tradiciji jamajkanskog roots reggaea iz sedamdesetih.

Kao da se sve ono što je poslije toga produkcijsko-tehnički uslijedilo u reggaeu nikad nije ni dogodilo, Alex Bass i njegov The Same Song Band idu protiv aktualne struje i računaju isključivo na snagu svojih instrumenata i vokala. A to je ono gdje odnose i najviše bodova. Alexova singjay vokalna tehnika je već sada, na njegovom samom početku, potpuno usavršena. S tim da posjeduje iznimno melodični i osjetljivi falset, kojeg svako malo isturuje u prvi plan i parira opojnim duhačkim dionicama pratećeg mu benda, koji ga snabdijeva klasičnim riddimima i živahnim aranžmanima.

Čitav vokalni dio EP-a je prožet neobično pozitivnim stavovima - u njima se slavi život, reggae, ples i uvjerenja proistekla iz Rastafarija. U skladu s tome su dva duba na kraju fino prozračni i uzdignuti u bestežinsko stanje pozamašnom uporabom dub efekata. Uzimajući sve u obzir, EP "Thanks for Life" je lako probavljivi i kratkotrajni uradak, ali s manjkom autentičnosti, što ovi Katalonci ipak uspijevaju prekriti vrhunskom izvedbom.