samostalno izdanje
samostalno izdanje 2015.
14. Rujan 2015

Carlton 'Santa' Davis - "Watch You Livity"

Pazi kako živiš
It's jazzy, it's reggae - kaže se u naslovu jedne od trinaest pjesama novog, trećeg po redu solo albuma Carlton 'Santa' Davisa, slavnog jamajkanskog bubnjara iz The Aggrovatorsa, Soul Syndicatea i Roots Radicsa, koji je u svojoj dugogodišnjoj karijeri snimao i svirao s gotovo svim velikim imenima reggaea. Počevši recimo od Bob Marleya, Peter Tosha i Jimmy Cliffa, preko Burning Speara, Black Uhuru i Ini Kamoze, pa do Michaela Rosea i Ziggy Marleya. Trenutno se vodi kao bubnjar za ovog potonjeg, Ziggy Marleya i to je možda jedino dobro što je do sada učinio ovaj sin legendarnog Boba u svojoj muzičkoj karijeri. No, vratimo se Santi. Svaki malo bolji poznavatelj reggaea, kao što je primjerice navedeni, će vam reći da se onaj pravi reggae sastoji jednim dobrim dijelom od jazza. Santa zaista zna o čemu priča, budući da je tu prisutan od samih početaka, uvijek uz i s najboljima. Shodno tome je i njegov novi album "Watch You Livity" na neki način vodič kroz reggae - onaj nepromijenjeni, izvorni zvuk i stil, kakav su zamislili da treba biti njegovi legendarni jamajkanski praoci. Zanosan i zavodljiv u finim harmonijama. Melodičan u smislu upliva jazza, rocka i karipskih motiva. Ritmičan i uzdižući putem gromoglasnih bas linija i offbeata točno plasiranog poput atomskog sata. Ali Santa nije zapeo negdje u prošlosti, tako u naslovnoj "Watch You Livity" zakoračuje u eksperimentalne vode s nekom čudnom, tribalnom ritmikom i 80's zvučnim efektima, a kolaboracija s Ras Michael u "Binghi Dance" je puni dancehall komad odsviran na "pravim" instrumentima te začinjen gitarskom distorzijom. Očito su materijali za ovaj album nastajali u podužem periodu s različitim suradnicima. Otuda vjerojatno ova različitost u pojedinačnim pjesama, pa ipak glavni ton albuma daju punokrvni i prostrani roots aranžmani, obogaćeni dub efektima i u kombinaciji sa Santinom singjay vokacijom u kojoj koristi priliku još jednom slušateljima poslati poruku pravog i istinskog Rasta tumačenja. Sve je tu kod njega autentično i stvarno. Pred nama imamo nekog tko je možda jednim dijelom relikt iz prošlog vremena, ali i nekog tko je prošao kroz sve faze reggaea. Sve do današnjih dana. Santa je reggae-mudrac, koji stjecajem okolnosti s jednom nogom još uvijek stoji u našoj dimenziji i čuva nas da ne skrenemo s puta.